E-Ticarette Başarılı Olmanın İpuçları ve Stratejileri
- Ana Sayfa
- E-Ticarette Başarılı Olmanın İpuçları ve Stratejileri
E-Ticarette Başarılı Olmanın İpuçları ve Stratejileri
E-ticarette başarılı olmak, eskisi kadar hızlı ve kolay değil. Günümüzde, e-ticaret pazarı büyüyen bir pazar olmakla birlikte, çok daha rekabetçi ve acımasız. Doğru hamleleri yapmayan, kuralına göre ilerlemeyen veya risk almayan firmalar, hızlı bir şekilde cezalandırılabiliyor. Bunun için, güncel satış ve pazarlama tekniklerini yakından takip etmek gerekiyor. Bu yazıda, iyi bir e-ticaret girişiminin uygulayabileceği çeşitli ipuçlarını ve stratejileri paylaşıyoruz. Bu ipucu ve stratejiler, sektörden sektöre farklı etkiye sahip olabilir. Bu açıdan, bulunduğunuz sektöre bağlı olarak bir süzgeçten geçirmek mantıklı olacaktır.
E-Ticaret Girişimin Başarılı Olmasını Sağlayan 8 Faktör
Aşağıda sıralanan 8 farklı faktör, e-ticaret girişimi üzerinde önemli bir etkiye sahip. Sektörden sektöre farklı olmakla birlikte, bu stratejileri kendi e-ticaret girişiminize uyumlu hale getirerek, maksimum verimi elde edebilirsiniz.
Özellikle, e-ticaret girişimini yeni hayata geçirmiş firmaların dikkat etmesi gereken bu faktörler, satış rakamlarına doğrudan etki edecektir.
1. Niş Bir Kitleyi Hedefleyin
Bir e-ticaret girişimi başarılı olmak istiyorsa, ilk önce hedef kitleyi tanımalıdır. Hedef kitle doğru bir şekilde tanımlanmadığı takdirde, yapılan çalışmalar da verimsiz olacaktır. Çok geniş yelpazede hedef kitle tanımlamak, küçük ve orta ölçekte girişimler için iyi bir başlangıç olmaz. Bunun yerine çok daha niş bir kitle seçmek ve bu kitleye odaklanmak, yeni açılan bir e-ticaret girişiminin üzerindeki satış baskısını azaltacak ve motivasyonu artıracaktır.
Doğru kitleye ulaşmak için SEO araçlarını kullanmak önceliğiniz olmalıdır. Organik trafik elde etmek adına, site içi ve site dışı SEO çalışmaları olmazsa olmazdır. Ücretli reklamlar ile SEO çalışmaları birlikte yürümelidir. SEO araçları arasında en etkili araçlar; Semrush ve Ahrefs araçlarıdır. Bu araçları kullanarak, sizin için öncelikli konumda olan hedef kitleye nasıl ulaşabileceğinizi öğrenebilirsiniz.
2. Mobil Öncelikli Olun
Dünya genelinde mobil alışveriş oranı hızlı bir şekilde artmaya devam ediyor. Alışkanlıklar değişiyor. Masaüstü ve dizüstü bilgisayarlar üzerinden verilen sipariş oranları düşerken, mobil tarayıcılar ve çoğunlukla mobil uygulamalar üzerinden verilen siparişler artış gösteriyor. Bu duruma hazırlıklı olmak için yapılması gereken iki önemli konu var.
- İlk olarak web sitenin mobil uyumlu olması, hiç olmadığı kadar önemli bir hal aldı. Eğer ki, mobil trafiğinizin dönüşüm oranını artırmak istiyorsanız, web sitenizin kesinlikle mobil uyumlu olması gerekir. Ürün sayfası, ürün görsellerinin zoom ayarları ve diğer önemli konular, mobil kullanıcıları tatmin edecek seviyede olmalıdır. Müşteri deneyimini iyileştirmek için çalışmalara başlayabilirsiniz. Çok daha kolay bir yöntem arıyorsanız, SuperKET hazır e-ticaret paketleri ile direkt olarak mobil uyumlu bir e-ticaret sitesine sahip olabilirsiniz.
- Bir diğer önemli konu ise, mobil uygulama geliştirmek. Müşterilerinizin sipariş verme alışkanlığı kazanması adına, iOS ve Android uygulama geliştirmeniz, satışlara direkt olarak olumlu yansıyacaktır. SuperKET müşterilerine opsiyonel olarak iOS ve Android uygulaması geliştirilmektedir.
3. Doğru Dağıtım Kanallarını Seçin
Doğru satış ve pazarlama kanallarını belirleyin. Tek bir satış kanalı üzerinden devam etmeyin. Pazaryeri sitelerinde ve sosyal medya platformlarında sanal mağazalar açın. Bu sayede, ürün ve hizmetleri, milyonlarca potansiyel müşteri ile buluşturmanız çok daha kolay ve hızlı olacaktır. Sadece satış başına komisyon ödediğiniz pazaryeri siteleri, her firmanın bulunması gereken mecralardır. Sadece satış yapmak için değil, markanın ücretsiz bir şekilde bilinirlik kazanması adına da önem arz eder.
SuperKET e-ticaret paketlerini tercih eden firmalar, sorunsuz pazaryeri entegrasyonu sağlarlar. Ürünlerinizi tek bir tıkla pazaryeri sitelerinde listeleyebilir ve satış yapmaya başlayabilirsiniz. Türkiye’nin en geniş pazaryeri entegrasyonu sağlayan firmalarından biri olan SuperKET, sosyal medya platformlarında ve Google Merchant Center üzerinde de sanal mağaza oluşturmanıza yardımcı olmaktadır.
4. Benzersiz İçerik Oluşturun
Eskiden e-ticaret sitelerinin organik trafik oluşturması çok daha kolaydı. Günümüzde ise oyuncu sayısının artması nedeniyle, üst düzey bir rekabet yaşanıyor. Firmaların arama motorlarında üst sıralarda yer bulması için özgün içeriğe ihtiyacı var. E-ticaret sitenizde yer alan ürün içeriklerinin, zengin ve benzersiz içeriklerden oluşması size yardımcı olacaktır. Site içi ve site dışı SEO çalışmaları ile organik trafiğinizi uzun vadede artırabilirsiniz. Bu çalışmalar, uzun vadedeki trafik oluşturma bütçenizi de rahatlatacaktır.
Ürün içerikleri kadar, bulunduğunuz sektör ile alakalı yazıların kaleme alındığı bir blog alanına sahip olmak da önemlidir. Blog yazıları, hem firmanızın bilinirliğini artırır hem de trafik oluşturacağı için satış rakamlarına da katkı sağlar.
5. E-posta Pazarlama Listenizi Sürekli Güncelleyin
Nasıl ki işlek bir cadde üzerinde hizmet veren fiziki mağazalar, daha fazla satış potansiyeline sahiptir. Aynı şekilde, yüksek trafik oluşturan e-ticaret siteleri de satış potansiyelini artırmış olurlar. Trafik oluşturmanın çok sayıda yöntemi vardır. E-mail marketing yani e-posta pazarlama da bu yöntemlerden biridir. E-ticaret sitesinin bülten aboneliğine büyük önem vermelisiniz. Gerekli izinlerin alınması ile oluşturulan bültenler, doğru e-posta pazarlama çalışmaları ile satışa dönüşecektir.
E-posta pazarlama çok faydalı bir yöntem olsa da, spam işlemlerden kaçınmayı unutmayın. Müşteri kazanmak isterken, e-mail almak istemeyen potansiyel müşterilere e-mail atmanız, tam tersi bir etki oluşturur ve ilgili kişiler markanızdan uzaklaşacaktır.
6. Harika Bir Alışveriş Deneyimi Sunun
Potansiyel bir müşterinin, e-ticaret sitenize giriş yapması ve çıkış yapması arasında kalan bütün süreç müşteri deneyimi olarak isimlendirilir. Herhangi bir ürününüzü satın almak için web sitenize giriş yapan bir müşteri, çok iyi bir deneyim ile siparişini verdiği takdirde, sadık müşteriniz olma ihtimali artar. Bir e-ticaret sitesinin başarısı, sadık ve düzenli sipariş veren müşterileri ile ölçülür. Ayrıca, mükemmel bir deneyim yaşayan bir müşteri, firmanızı yakınlarına da tavsiye edecektir. Bu açıdan, hem site içi deneyimi hem de kargo ve satış sonrası hizmetleri geliştirmeye özen gösterin.
7. Sosyal Medya Pazarlamasına Yatırım Yapın
Sosyal medya platformları, ürün ve hizmetlerinizi tanıtmanız için doğru adreslerdir. Günümüzün çok önemli bir bölümü, sosyal medya platformlarında gezinirken geçiyor. İnternet trafiğinin önemli bir bölümü sosyal medyada iken, bu pazarlama kanalını es geçmek olmaz. Sosyal medya platformlarına hem zaman ve içerik olarak hem de reklam bütçesi ile yatırım yapmalısınız.
Ücretli reklam kampanyaları ile hızlı trafik oluşturmak mümkündür. Ancak, hedefiniz her zaman organik trafik olmalıdır. Bunun için hedef kitlenize uygun ve düzenli içerik oluşturmak, takipçi kitlesini artırmak ve sahip olduğunuz kitleyi sitenize çekmek çok önemlidir.
8. E-Ticaret Araçlarından Yararlanın
Çok sayıda e-ticaret aracı bulunmaktadır. Bu araçlar doğru şekilde kullanılırsa, satışlarınıza büyük oranda katkı sağlar. Kullanmanızı tavsiye ettiğimiz bazı araçlar;
- Web site ve analiz araçları: Google Analytics ve Yandex Metrica gibi araçlar ile değerli veriler elde edebilir ve işinize katkı sağlayacak optimizasyonlar yapabilirsiniz.
- E-ticaret pazarlama araçları: Kampanya ve promosyon araçları sayesinde, potansiyel müşterilerinizi sipariş vermesi konusunda teşvik edebilirsiniz.
- Rakip analiz araçları: Semrush ve Ahrefs gibi araçlar sayesinde, rakiplerinizi analiz edebilir ve doğru stratejiler ile onlardan daha görünür hale gelebilirsiniz.
- İş araçları: Kargo entegrasyonu, ödeme entegrasyonu, pazaryeri entegrasyonu, muhasebe ve ERP programlarının entegrasyonu işinizi çok daha profesyonel ve sıfır hata ile yapmanızı sağlar.
SuperKET ile yukarıda yer alan araçlardan çok daha fazlasına sahip olabilirsiniz. Siz de SuperKET tarafından sunulan, 14 günlük ücretsiz deneme sürümünü kullanın ve bu özel deneyimi yaşayın. Devamında SuperKET profesyonelleri, size en uygun e-ticaret paketini belirlemek için sizlerle iletişime geçecektir.