Dönüşüm Oranını Artırmak İçin E-Ticaret İpuçları
- Ana Sayfa
- Dönüşüm Oranını Artırmak İçin E-Ticaret İpuçları

Dönüşüm Oranını Artırmak İçin E-Ticaret İpuçları
Dönüşüm oranı, basit bir ifade ile, gelen ziyaretçilerin sipariş verme başarısını gösteren bir orandır. Örneğin %4 dönüşüm oranı, her 100 kişilik ziyaretçi için 4 başarılı işlemi ifade eder. Dünyanın en büyük e-ticaret sitesi olan Amazon, %4 seviyesinde dönüşüm oranına sahiptir. Dönüşüm oranı başarısı sektörden sektöre farklılık göstermektedir. Bu açıdan, farklı sektörleri kıyaslamak doğru olmaz.
Bir e-ticaret sitesinin üzerinde durması gereken en önemli konulardan biri, dönüşüm oranını artırmaktır. Çok fazla ziyaretçi almanıza rağmen satışlarınız istediğiniz seviyede gitmiyorsa, bazı faktörleri gözden geçirmek gerekiyor demektir. Sizler için hazırladığımız bu yazıda, dönüşüm oranını artırmaya yardımcı olacak çeşitli ipuçları bulacaksınız. Şimdi yazıyı biraz daha detaylandırabiliriz.
Dönüşüm Oranını Artıran 6 Başarılı İpucu
Dönüşüm oranı düşük oran e-ticaret siteleri, aşağıda yer alan 10 başarılı ipucu ile dönüşüm oranı üzerinde pozitif etki oluşturabilir. Sektörden sektöre değişkenlik göstermekle birlikte e-ticaret sitelerinin dönüşüm oranı %1 ile %3 aralığında seyreder. Ancak, Amazon gibi sektörün lider e-ticaret siteleri, %4 seviyesine çıkabilmektedir. Gelin, dönüşüm oranı artıran ipuçlarının detayına göz atalım.
1. Basit ve ilgi çekici mesaj kullanın
Yüksek dönüşüm oranına sahip e-ticaret siteleri incelendiğinde, iki önemli faktör ön plana çıkmaktadır. Mesajın basitliği ve ilgi çekici bir etkiye sahip olmasıdır.
Bu iki konuda başarılı olan bir e-ticaret sitesi, müşteri gözünde çok daha güvenilir bir algı oluşturacaktır. Müşteriler seçenek sahibi olmak ister, ancak fazla seçenek olması, müşterinin sipariş verme sürecini zorlaştırabilir. Apple tarafından uygulanan pazarlama stratejisi bu konuya verilebilecek en iyi stratejilerden biridir. Oldukça yalın ürün yelpazesi, net bir şekilde ortaya konan opsiyonlar ve mesajın kullanıcılara açık bir şekilde ifade edilmesi, pazarlama başarısının temellerini oluşturur.
Bu konuda deneyebileceğiniz bazı başarılı adımları aşağıda bulabilirsiniz;
- Ana sayfada verdiğiniz mesajların, net ve kolay anlaşılır olmasına dikkat edin.
- Hangi sektörde olduğunuzu, neler sunduğunuzu ve kurumsal kimliğinizi 10 saniyede anlamalarını sağlayın.
- Referanslarınızı göstermeniz potansiyel müşterilerin karar verme sürecini kolaylaştıracaktır.
- Sahip olduğunuz benzersiz teklif nedir? Bunu net bir şekilde anlatın. Sektördeki en iyi fiyat olabilir. Sektördeki en kaliteli ürün olabilir. Sektördeki en iyi ödeme seçeneği olabilir. Sektördeki en hızlı teslim süresi olabilir. Farkınızı net bir şekilde belirtin.
- Kullandığınız öğeler birbiri ile bir ahenk içerisinde olmalı. Kullanılan dil, renk seçimi, düğme tasarımı, görseller ve diğer öğeler bu yelpazenin içindedir.
2. Sipariş adımlarını kolaylaştırın
Bir e-ticaret sitesine giriş yapan potansiyel müşteri, satın almak istediği ürünü sipariş verirken, basit ve kısa adımlar talep eder. Sipariş ve ödeme sürecine olan uzaklık ve gerekli zaman ne kadar uzun olursa, dönüşüm oranı da o oranda azalacaktır. Ayrıca site hızının da yavaş olmaması gerekir. Birçok e-ticaret sitesi, alternatifi olan rakipler barındırmaktadır. Bu açıdan, sunulan kötü deneyimin cezası anında kesilir.
İşte size bu konu ile alakalı birkaç ipucu;
- Kayıt formlarını mümkün olduğu kadar kısa ve sadece gerekli bilgilerden oluşturun. Kayıt formunun basitliği, dönüşüm oranını %26 oranında artırabilecek bir etkiye sahip.
- Sepete ekleme ve sepeti onaylama adımlarını tek tıkla sağlayın.
- Ödeme adımı, oldukça yalın bir tasarımda ve basit bir şekilde gerçekleşmeli. Bu sayede, dönüşüm oranları üzerinde çok önemli bir iyileşme elde edilir.
- Mobil siparişlerin sayısı her geçen gün artıyor. Bu yüzden, mobil optimizasyona büyük önem verin.
- Sektör ile alakalı renk ve düğme tasarımı kullanımı, potansiyel müşterilerin sipariş adımlarını çok daha kolay geçmesini sağlar.
3. Müşterilerin hızlı karar almasına destek olun
Seçim felci, dönüşüm oranını azaltan temel faktörlerdendir. Müşterilerin hızlı karar vermesine yardımcı olursanız, dönüşüm oranını büyük oranda artırabilirsiniz.
- Daha az seçenek sunun,
- Müşteri segmentlerine bağlı olarak seçenek sunun,
- Kişiselleştirilmiş öneriler sunun (önceden bu ürünleri sipariş ettin, sipariş ettiğin ürünlere benzer ürünler, vb.)
- İndirimdeki ürünleri hızlı bir şekilde görmesini sağlayın,
- 7/24 canlı destek sunun
4. FOMO’yu profesyonel bir şekilde oluşturun
FOMO (fear of missing out), Türkçe olarak fırsatı kaçırma korkusu, müşterileri hızlı karar vermeye iten önemli bir güçtür. Bu gücü kullanmayı ihmal etmeyin.
FOMO oluşturmak için bazı taktikler;
- Zamana duyarlı kupon kodları ve özel indirimler oluşturun,
- Yeni ürün tanıtımlarına sayaç koyun,
- “Okula Dönüş”, “Muhteşem Cuma”, “Bayram Fırsatları” gibi özel satış kampanyaları oluşturun,
- Sepet oluşturan ancak sepeti siparişe dönüştürmeyen müşteriler için zamana duyarlı kuponlar gönderin.
5. Kaliteli görseller kullanın
Müşteri almak istediği ürünün özelliklerini ve görünümünü her açıdan analiz etmek ister. Aksi takdirde, karar verme şansı azalacaktır. Bu açıdan, ürün görsellerinin net ve yüksek çözünürlükte olmasına özen gösterin.
Aşağıdaki taktikler yardımcı olacaktır;
- Arka planda tek renk kullanmaya özen gösterin. Beyaz, bej ve siyah arka plan renkleri, en çok tercih edilenlerdir.
- Arka plan ile ürün boyutu arasında ters orantı kurmaya çalışın. Bu sayede, ürüne odaklanma artacaktır.
- Ürün çekimi gerçekleştirirken farklı açılardan çekim yapmak ve mümkünse 360 derece ürün sergileme kullanmak, müşterinin karar verme sürecini kolaylaştıracaktır.
6. Müşterileri yorum yapmaya teşvik edin
Özellikle pazaryeri sitelerinden ürün alan müşterilerin en dikkat ettiği konulardan biri ürün yorumlarıdır. Ürün yorumları, kullanıcıların karar verme sürecinde doğrudan etkilidir. Ürün yorumlama, pazaryeri sitelerinde çok fazla kullanılsa da, firmaların kendi e-ticaret sitelerinde aynı kullanım oranlarına sahip değil. Yorum yapan kullanıcıları, kupon ve özel indirimlerle teşvik etmek veya puanlama ile oyunlaştırma projeleri gerçekleştirmek, site üzerindeki yorumların artmasını sağlayacaktır. Bir ürün hakkındaki gerçek müşteri yorumları, potansiyel müşterilerin karar verme süreçlerini büyük ölçüde kolaylaştıracaktır.
Ürün yorumları, potansiyel müşterilerin karar verme süreçlerini kolaylaştırır. Bu karar, olumlu da olabilir; olumsuz da. Siparişlerin yorumlanmasına izin veren firmalar, ürün ve müşteri deneyimi kalitesine güvenen firmalardır. Bu güven, müşteriye olumlu yansır. Ancak bu kendine güvenin altını doldurmak gerekir. Aksi takdirde, olumsuz yorumlarla dolu bir ürün sayfası elde edebilirsiniz.
superKET e-ticaret paketleri, sahip olduğu tasarım özellikleri, hızlı sipariş verme olanağı, mobil uyumluluk ve diğer öne çıkan avantajları ile dönüşüm oranlarını destekliyor. Sizler de detaylı bilgi almak için superKET profesyonellerine ulaşabilir, aklınızdaki tüm soruları sorabilirsiniz.