E-Ticarette Web Sitesi Oluşturma ve Ürün Yönetimi
- Ana Sayfa
- E-Ticarette Web Sitesi Oluşturma ve Ürün Yönetimi

E-Ticarette Web Sitesi Oluşturma ve Ürün Yönetimi
Geçmişin düşük ürün yelpazeli ve basit grafiklerden oluşan e-ticaret siteleri, şimdilerde insanların saatler harcadığı birer sosyal medya platformlarına dönüştü. Pazaryeri uygulamalarına düzenli giriş yapan ve gezinen çok sayıda e-ticaret kullanıcısı var. Ürün yelpazesi ve web site tasarım araçları geliştikçe, insanların ilgisi de artıyor.
E-ticaretin yeni yeni büyümeye başladığı yıllarda, pasta küçük olmakla birlikte, sektördeki oyuncu sayısı da bir hayli azdı. Özellikle aynı sektörde satış yapan çok sayıda firma yoktu. Bu açıdan, bulunulan sektörün lideri olmak çok daha kolaydı. O yıllarda e-ticarete adım atan firmalar, günümüzün dev şirketleri haline geldi. Bu gelişim, web sitelerin kullanıcı deneyimi yüksek yapılar olmasını ve profesyonel ürün yönetimi gerçekleştirmeyi zorunlu kıldı.
Ürün yönetimi başlı başına bir departman haline geldi. Ürün görselleri, ürün açıklamaları ve teslim tarihi gibi bilgiler olmazsa olmaz bir şekilde talep ediliyor. Bunun yanı sıra, ürün fiyat karşılaştırma siteleri ve müşterilerin farklı platformlardan fiyat kontrolü yapması, ürün fiyatlandırmayı da profesyonel bir yaklaşıma soktu.
Gelin ürün yönetiminin, profesyonel bir şekilde nasıl yapılabileceğini inceleyelim
Ürün Yönetimi Nedir?
Ürün yönetimi, bir dizi önemli ürün etkinliğin yönetilmesini hedefler. Bunlar; yeni ürünlerin doğru zamanlama ile belirlenmesi, prototip çalışmasının yapılması, işleme alınması, tanıtılması, satılması, teslim edilmesi ve müşteri tarafından kullanılmasıdır. Bütün bu süreç; ürün yönetimi adı altında toplanır. Bir ürünün yaşam döngüsünü ifade eden bu süreç, ürün taleplerindeki azalma ile birlikte biter. Bu süreç içerisinde, satış sonrası destek, servis ve olası iade yönetimi de bulunmaktadır.
Ürün yöneticilerinin görevleri şu şekilde sıralanabilir;
- Talep oluşturan ürünlerin belirlenmesi ve detaylı pazar araştırmasının yapılması
- Ürün tedariki (iç tedarik veya dış tedarik) konusunda doğru kaynakların tanımı
- Olası zorlukların ve fırsatların ortaya konması
- Sektörde yer alan rekabet, ürün alternatifleri ve pazar beklentisi konularında çalışma yapılması
- Ürünün tanıtımı için gerekli pazarlama planı ve kampanyalarının oluşturulması
Yukarıda yer alan adımların tamamlanması ile birlikte satış süreci başlar. E-ticaret sitenizin dönüşüm oranlarını artırmak istiyorsanız, ürün yönetimi konusunda aşağıdaki faktörlere dikkat etmeniz gerekir;
- Katalog yönetimi: Ürünlerin iyi bir şekilde kataloglanması, kategorize edilmesi, uygulama bazlı kategorizasyon vb. faaliyetler, ürünlerin çok daha hızlı bulunmasını sağlar. Bu sayede, dönüşüm oranları iyileştirilebilir.
- E-ticaret analitiği: Doğru veri olmadan sağlıklı bir strateji yapmak mümkün değildir. Bu konuda, Google Analytics ve Yandex Metrica’dan faydalanabilirsiniz.
- Müşteri deneyimi: Müşteri deneyimini iyileştirmek dönüşüm oranı üzerindeki en büyük etkenlerden biridir. Ürünlerin net görsel ve açıklamalara sahip olması, müşteri yorumlarına yer vermek, satın alma adımlarının hızlı bir şekilde gerçekleşmesi, hızlı teslimat ve sorunsuz e-ticaret deneyimi, dönüşüm oranlarını ve müşteri sadakatini büyük oranda artırır.
- Satıcı desteği: Müşterilere bir ürün satmak aynı zamanda iyi bir hizmet satmak demektir. E-ticaret yapan firmaların sıklıkla yaptığı hatalardan biri, ürünü sattıktan sonra destek verme sorumluluğunu ortaya koymamasıdır. Bu konuda özen gösterirseniz uzun vadede başarılı olmanız çok daha kolaylaşacaktır.
Ürün Yönetim Stratejisinin Temel Bileşenleri Nelerdir?
Ürün yönetimi geleneksel anlamda bazı temel bileşenlere sahiptir. İlgili araştırma süreçleri, ürünün tanımlanması, ürün ile alakalı pazar bilgisinin toplanması, üretim veya tedarik süreci, pazarlama kampanyaları, müşteri ilişkileri ve ürünün talep doğrultusunda geliştirilmesi, bu süreçlerin temel başlıklarıdır.
E-ticaret sitesi üzerinde aşağıda yer alan konuların geliştirilmesi hedeflenmelidir;
- E-ticaret sitesi üzerinde yer alan ürün arama aracının optimizasyonu,
- Ürün kataloglarının optimizasyonu ile çok daha iyi bir arama motoru çıktısı oluşturma,
- Site içi içerikler ile ürünlerin iyi bir şekilde tanıtılması,
- Ürün karşılaştırma aracı geliştirme,
- Arama sonuçlarında kullanıcıya en yüksek alaka düzeyinden en düşük alaka düzeyine göre sonuç sunma,
E-ticaret ve Ürün Yönetimi Stratejisi
İyi bir e-ticaret ürün yönetimi için aşağıdaki başlıklar üzerinden strateji geliştirilebilir;
- Etkili Katalog Yönetimi: Doğru ve etkili katalog yönetimi, potansiyel müşterilerin aradıkları ürüne daha hızlı ve kolay ulaşmasını sağlar. Bu alanda, ürün açıklamaları da çok iyi bir şekilde geliştirilmeli ve mümkünse benzersiz içerikler ile oluşturulmalıdır. Ürün açıklamaları, arama motoruna zengin bilgi sunulduğu için arama sonuçlarında üst sıralarda yer almanızı sağlar. Ayrıca, müşterilere ürün ile ilgili tatmin edici bilgi sunar. Doğru katalog yönetimi, ürün iadelerini de azaltacaktır. Yanlış ürün sipariş etme olasılığını düşürür.
- Sayfa Yükleme Hızı: Ürün yönetimi ilgili ürün sayfası arasındaki tüm süreçleri kapsar. Bu süreçler arasında yer alan sayfa yüklenme hızı da bu konuya dahildir. Müşteriler yavaş yüklenen sayfalara tahammül göstermez. Bunun sonucunda siparişe dönüşmeyen ziyaretler oluşur. Dönüşüm oranı düşer. Hemen çıkma oranı artar. Hem satışlar düşer hem de arama motorları, arama sonuçlarında daha alt sıralarda yer verir.
- Seçim Geliştirme: Doğru kategorizasyon, doğru ürün sunumu ve karşılaştırma olanağı, satışı destekleyen faktörlerdir. Bu faktörleri yerine getirdiğiniz takdirde, dönüşüm oranı otomatik olarak artacaktır. Seçim geliştirme alanında, eksik ürünleri araştırabilir ve ürün gamınızı çok daha tatmin edici bir seviyeye taşıyabilirsiniz. Bu konuda, ürün tavsiye et yaklaşımı ile müşterilerin tavsiyelerine başvurmak sağlıklı olacaktır.
superKET e-ticaret paketleri, doğru ürün yönetimi stratejisi oluşturmak için çok sayıda yardımcı araç sunmaktadır. Yalın tasarımı, işlevsel araçları ve ışık hızında açılan sayfaları ile satış rakamlarını artırmak sizin elinizde. Siz de 14 günlük ücretsiz deneme sürümünü deneyimleyerek, aklınızdaki sorulara cevap bulabilirsiniz. Herhangi bir konuda detaylı bilgiye ihtiyaç duyarsanız, superKET iletişim kanalları üzerinden ulaşmanız yeterli olacaktır. superKET hazır e-ticaret paketleri ile 1 günde siteniz hazır!