E-Ticaret Güvenliği: Müşteri Bilgilerini Nasıl Korursunuz?
- Ana Sayfa
- E-Ticaret Güvenliği: Müşteri Bilgilerini Nasıl Korursunuz?
E-Ticaret Güvenliği: Müşteri Bilgilerini Nasıl Korursunuz?
E-ticaretin hızlı bir şekilde büyümesi ve işlem hacimlerinin her sene yeni bir rekora imza atması, dijital korsanların da ilgisini çekiyor. Kötü amaçlı hackerlar, gerçekleştirdikleri sayısız siber saldırı ile kredi kartı bilgilerine ulaşmayı hedefliyor. Peki, e-ticaret firmaları, müşteri bilgilerini korumak adına hangi önlemleri almalıdır? Ödeme işlemleri güvenilir bir şekilde nasıl gerçekleştirilir? Kişisel Verilerin Korunması Kanununa uygun bir şekilde veri işleme nasıl yapılmalıdır? Bu gibi çok sayıda önemli sorunun cevabını bu yazıda bulabilirsiniz.
E-ticaret girişimleri, hem kendi firmalarını hem de müşteri bilgilerini kötü amaçlı yazılım ve saldırılardan korumak adına, aşağıda sıralanan faktörlere dikkat etmesi gerekir. Bu faktörlere dikkat edildiği takdirde, hem verilerin sorunsuz bir şekilde işlenmesi hem de müşterilerin güvenilir e-ticarete ulaşması sağlanmış olur.
E-ticaret Güvenliği İçin 7 Önemli Tavsiye
Aşağıda yer alan 7 önemli tavsiyeye uyan bir firma, güvenilir e-ticaret sunmak için önemli bir seviye katetmiş olur. Biz tavsiye olarak sıralasak da, birçoğu zorunluluk gerektiren konulardır. Gelin, güvenli e-ticaretin olmazsa olmazlarını birlikte inceleyelim.
1. Yalnızca Kullanacağınız Verileri Toplayın
Ne kadar çok veri toplarsanız, sorumluluğunuz o oranda artacaktır. Yalnızca gerekli olan verileri toplamak, korumanız gereken datanın boyutunu azaltacaktır. E-mail adresleri, şifreler, telefon numaraları, kredi kartı bilgileri, TC kimlik numaraları, Vergi numaraları ve çok daha fazlası e-ticaret firmalarının talep edebileceği bilgilerdir. Ancak hangilerine gerçekten ihtiyacınız var? Hepsini depolamak zorunda mısınız?
Bu bilgiler hassas verilerdir. Sadece gerçekten ihtiyaç duyacağınız bilgileri toplayın. Fatura kesmek için gerekli bilgiler, bir e-ticaret sitesi için yeterli olan bilgilerdir. Örneğin; kredi kartı bilgilerini saklı tutmak hiç mantıklı bir tercih olmayacaktır.
2. Müşteri Kredi Kartı Bilgilerini Saklamayın
Bu konuyu ilk maddede başka bir ifade ile belirtmiştik. Kredi kartı bilgilerini saklamak çok riskli bir tercihtir. Kredi kartı bilgilerinin saklanıyor olması, müşterilerin de talep edeceği veya hoş karşılayacağı bir yaklaşım değildir.
Kredi kartı bilgileri son derece hassas bilgilerdir. E-ticaret güvenliği konusundaki en hassas bilgilerden biridir ve kötü amaçlı girişimlerin hepsi, ilk etapta kredi kartı bilgilerine ulaşmak ister. Müşteri kredi kartı bilgilerinin çalınması, firmanın itibarına büyük darbe indirir. Bu imajı düzeltmek kesinlikle kolay olmayacaktır. Bilgilerin çalınması sadece kötü imaj oluşturmaz; hukuki yaptırımları da muhakkak olacaktır.
3. HTTP + SSL = HTTPS
SSL sertifikası kullanmak, sunucu ile web sunucusu arasındaki iletişimin şifreli bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. SSL şifrelemesi sayesinde, önemli bilgilerin güvenli sağlanabilir. Sunucu ile web sunucusu arasında gidip gelen bilgilerin şifreli bir şekilde gerçekleşiyor oluşu, dijital korsanların bu bilgilere kolay bir şekilde ulaşmasını engellemektedir.
SSL sertifikasına sahip olan sitelerin başında http yerine https ifadesi yer alır ve adres çubuğunda yeşil asma kilit simgesi ile gösterilir. SSL sertifikasına sahip olmak, olmazsa olmaz konulardan biridir. Müşterilere güven verir ve sipariş verme süreçlerini hızlandırır.
4. Güvenlik Yamalarıyla Güncel Kalın
Uygulamalar düzenli olarak güncelleme alır ve olası güvenlik açıklarını kapatırlar. Özellikle üçüncü taraf yazılımlar, uygulamalar ve eklentiler, siber saldırılara açık kanallardır. Bu yazılımların güncellemeleri düzenli olarak yapılmalıdır.
SuperKET e-ticaret paketleri, üstün güvenlik önlemlerini standart olarak sunar. Yazılım üzerinde gerçekleştirilen güncelleme ve iyileştirmeler, müşterilere ücretsiz bir şekilde sunulur.
5. Sahte Uygulamalara ve Web Sitelerine Dikkat Edin
Lisanssız veya sahte üçüncü taraf uygulama ve yazılımlardan uzak durun. Bu gibi uygulamalar, müşterilerin kredi kartı bilgilerini ve CVV numaralarını çalabilir. Bu açıdan, ödeme ekranlarında olabildiği kadar üçüncü taraf yazılımlardan kaçının.
Web sitenizin kopyası oluşturulabilir. Müşterilerinizi korumak ise sizin görevinizdir. İki faktörlü doğrulamalar sayesinde, sistemi çok daha güvenilir hale getirebilirsiniz.
6. Kimin Neye Erişimi Olduğunu İnceleyin
Yapılan araştırmalara göre, müşteri verilerinin dışarıya sızması büyük oranda şirket içi çalışanlardan tarafından gerçekleştirilir. Çalışanlarınıza güven duymanız gerekse de, çalışanların konumlarına bağlı olarak erişim kısıtı ile karşılaşması mantıklı bir yaklaşım olacaktır.
Her çalışanın sınırsız erişim hakkı olması, bu gibi veri sızıntılarının önünü açacaktır. Sistemi olabildiği kadar iyi tasarlamak ve şirket içi organizasyonun erişim izinlerini en iyi şekilde yönetmek, e-ticaret güvenliği açısından önemli faktörlerdir.
7. Müşterilerden Güçlü Parolalar İsteyin
Müşterilerin önemli bir bölümü kolay parolalar tercih edebilir. Ancak, müşterilerin güvenliği açısından, onların zor parolalar belirlemesini isteyin. Bunun için zorunlu koşullar kullanmalısınız. Büyük küçük harf kullanımı, sembol kullanımı ve minimum uzunluk talebi, güçlü parolalar oluşturulmasında yardımcı olacaktır.
Yukarıda yer alan 7 önemli tavsiye, bir e-ticaret sitesinin güvenliğini büyük oranda iyileştirecektir. SuperKET e-ticaret paketleri, hazır bir şekilde yüksek güvenlik önlemlerine sahiptir. Bu sayede, ekstra bir işlem yapmaya gerek kalmadan, güvenilir bir altyapıya erişmiş olursunuz. Detaylı bilgi için, SuperKET iletişim kanallarını kullanarak satış temsilcilerine ulaşabilirsiniz.