E-ticaret Yazılımında Hız ve SEO
- Ana Sayfa
- E-ticaret Yazılımında Hız ve SEO
E-ticaret Yazılımında Hız ve SEO
İşletmeler, e-ticaret sitesi açarken, yazılım firmalarının sunmuş olduğu e-ticaret paketleri arasında kendini kaybedebiliyor. Bu durumdan kurtulmak için hem ihtiyaçların çok iyi bir şekilde belirlenmesi gerekir, hem de e-ticaret yazılımlarında bulunması gereken önemli ayrıntıların bilinmesi gerekir. E-ticaret yazılımları için hız ve SEO faktörleri olmazsa olmaz faktörlerdir. Bu iki ana konu, istenilen performansı vermiyorsa, uzun vadede başarılı olmak gerçekten çok zor veya imkansız olacaktır.
E-ticaret yazılımlarının yavaş çalışmasını hiçbir potansiyel müşteri makul karşılamaz. Günümüzde, dijital dünyada alışveriş yapan müşteriler olası yavaş çalışan e-ticaret sitelerine tahammül göstermeden terk eder. Bu açıdan, site hızı son derece önemlidir. 3 saniyenin üzerinde yüklenen sayfalar büyük oranda hemen çıkma ile sonuçlanır.
SEO ve hız birbiri ile iç içe olan ve birbirini besleyen faktörlerdir. Hızlı yüklenen sayfalar websitenin SEO’suna olumlu katkıda bulunur. SEO açısından güçlü olan siteler de arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer alır. Bu demek oluyor ki, hızlı yüklenen sayfa ve güçlü bir SEO hem daha fazla trafik oluşturur hem de müşteri deneyimini artırır. Sonuç ise, daha fazla satış demektir.
superKET e-ticaret paketleri, sahip olduğu yalın ve üstün nitelikte yazılım sayesinde, ışık hızında yüklenen sayfalar ve gelişmiş SEO yönetimi imkanı sunar. E-ticaret yazılımı tercihi yaparken bu faktörlerin büyük oranda arka planda tutulduğu görülmektedir. Bununla beraber, e-ticaret yapmak isteyen firmaların danışmanlık desteği alması ve bilinçli firmaların sayısının artması, bu alandaki yaklaşımı değiştirmeye başladı. Hız ve SEO’nun işinizde ne gibi farklar yaratacağını merak ediyorsanız superKET satış temsilcilerinden detaylı bilgi alabilirsiniz.
E-ticaret Sitelerinde SEO Neden Önemlidir?
SEO her website için olduğu gibi e-ticaret siteleri için de çok büyük öneme sahiptir. Nasıl ki fiziki bir mağazaya işlek bir caddede değilse ve müşteri çekemezse satış yapamaz, aynı şekilde SEO açısından zayıf bir e-ticaret sitesi de arama sonuçlarında ilk sıralarda yer alamayacağı için potansiyel müşteri çekemeyecektir.
Ziyaretçisi olmayan bir e-ticaret sitesinin satış yapma ihtimali yoktur. Ücretli reklamlar sayesinde trafik oluşturulabilir ancak bununla birlikte yüksek reklam maliyetini de göze almak gerekir. Doğru yöntem ise, ücretli reklamlar ile SEO çalışmalarını aynı anda yürütmektir. Özellikle yeni açılan bir e-ticaret sitesinin SEO ile trafik kazanması zaman alacaktır. Çünkü SEO çalışmaları uzun vadede sonuç veren çalışmalardır. Bu açıdan, en başta ücretli reklam bütçesi ayırmak gerekir. SEO çalışmalarının orta ve uzun vadede vereceği sonuçlar sayesinde, ücretsiz bir şekilde trafik oluşmaya başlar ve şirketin karlılığı artar.
E-ticaret sitelerinin SEO’ya önem vermesi, karlılık ve satış üzerinde pozitif etki yaratmaktadır. Ancak, SEO çalışmaları kısa vadede etki göstermez. Bu yüzden, çok sayıda firmanın önemsemediği görülmektedir. SEO konusunda bütçe ve zaman ayırmak gerekir. Firmaların büyük bir bölümü ise hızlı geri dönüşü olan çalışmalara daha fazla önem verir. Bu hata, kısa vadede olmasa da uzun vadede büyük bir maliyet ile geri dönecektir.
SEO çalışması ile elde edilecek temel kazanımlar şu şekilde sıralanabilir;
- Arama sonuçlarında daha iyi bir yer ediniyor olmak, e-ticaret sitenize daha fazla trafik oluşmasını sağlar. Oluşan ücretsiz trafik sayesinde karlılık artar.
- Marka bilinirliğinde büyük artış elde edilir.
- E-ticaret siteniz çok daha otoriter hale gelir. Bulunduğu sektörde aranan firmalardan biri olmaya başlar.
- Çok sayıda anahtar kelimede sıralamanız iyileşir.
- Ücretsiz edinme sayesinde, reklam bütçenizi artırabilirsiniz.
E-ticaret Site Hızı ve Etkileri
E-ticaret yazılımının yalın ve hızlı olması, sayfaların hızlı yüklenmesi anlamına gelir. Bu sayede, müşteriler erişmek istediği sayfa, ürün ve hizmete çok hızlı bir şekilde ulaşırlar. Dijital dünyada hızın büyük önemi vardır. Müşterilerin yavaş açılan sayfalara tahammülü yoktur. Özellikle 3 saniyenin üzerinde açılan sayfalar büyük oranda hemen çıkma eylemi ile karşı karşıya kalırlar. Hatta 3 saniyenin üzerinde açılan e-ticaret siteleri yavaş yerine kırık link değerlendirmesi dahi görmektedir.
Tüm web sitelerde olduğu e-ticaret sitelerinde de hızın bu denli önemli oluşu, yazılımlarının doğru seçilmesi gerektiğini bir kez daha hatırlatıyor. superKET e-ticaret paketleri, sahip olduğu yalın yazılım ve doğru kodlama tekniği sayesinde çok hızlı bir şekilde açılır. Ne kadar hızlı olduğumuzu merak ediyorsanız, referanslarımız arasında bulunan markaları ziyaret edebilir ve ürün sayfalarını gezerek ışık hızında olduğumuzu deneyimleyebilirsiniz.
Hızlı yüklenen e-ticaret siteleri, bu farkı satışlarında da direkt olarak hissediyor. Bir ürünü almaya karar vermiş bir müşteri ne kadar hızlı bir şekilde adımları geçer ve sipariş verme işlemini tamamlarsa, o kadar yüksek deneyim ile ticareti tamamlamış olur.
Hız konusunda fiziksel bir örnek vermek, e-ticaretteki algımızı da daha iyi bir şekilde ortaya koyabilir. Markete giren bir müşterinin kasa sırasındaki ruh halini düşünmek iyi bir yaklaşım olacaktır. Kimse kasada uzun süreler beklemek istemez. Belirli bir sürenin üzerine çıkıldığında homurdanmalar başlar ve ek kasa açılması istenir. Saniyeler akarken, müşterilerin beklemeye tahammülü kalmaz. Bir kısım müşteriler ellerindeki ürünleri bırakarak satın almadan çıkarlar. Bu durum fiziksel hayatta dahi böyleyken, dijital dünyada çok daha hızlı ve kesin tepkiler veriliyor.
E-ticaret sektöründe site hızı çok önemli olduğu gibi uygulamaların da hızı son derece önemlidir. E-ticaret yapan firmaların web site ile birlikte iOS ve Android uygulamalara sahip olması birçok açıdan fayda sağlar. Son yıllarda artan mobil uygulama üzerinden sipariş verme eğilimi, her ölçekte firmanın uygulamaya verdiği önemi artırdı. Uygulamaların da stabil ve hızlı çalışması aynı sektörde faaliyet gösteren firmalar ile rekabetinde büyük paya sahip. superKET altyapısında Mobil APP Çözümleri ile ticaretinizi genişletmenize yardımcı olur.
SEO ve Site Hızını İyileştirmek İçin Ne Yapılmalı?
Öncelikle kullanılan yazılımın SEO ve hız konusunda iyi olması gerekir. Temeli doğru atmak, üzerine gerçekleştirilecek çalışmaların etkisini de önemli ölçüde belirler. Kullanılan e-ticaret yazılımı yalın ve doğru bir kodlamaya sahip olduğu takdirde, hem SEO konusunda hem de sayfa yüklenme hızı konusunda büyük bir mesafe kat edilmiş olunur. Devamında yapılacak çeşitli çalışmalar SEO konusundaki gelişimi hızlandıracaktır. Site içi ve site dışı SEO çalışmaları ile birlikte arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer bulmak kolaylaşır ve daha fazla ziyaretçi elde edilir. Ziyaretçi sayısının artması potansiyel müşteri sayısının artması anlamına gelir. Ürün ve hizmetlerin hem kalite hem de fiyat bakımından rekabetçi olması halinde dönüşüm oranları yüksek olacaktır.
Dönüşüm oranı üzerinde büyük etkiye sahip bir diğer konu ise site hızıdır. Site hızını iyileştirmek için kullanılan görsellerin düşük boyutta olması çok önemlidir. Bunun yanı sıra CDN kullanımı ve sıkıştırma faaliyetleri, sayfa yüklenme hızında büyük oranda iyileştirme sağlar. Site hızını iyileştirmek için yazılımda tercih edilen kodlama hataları giderilmelidir. Bu konuda tecrübeli bir danışmandan yardım alınabilir.
Hem SEO hem de site hızı konusunda sorun yaşamamak adına superKET e-ticaret paketleri ile e-ticarete ilk adımı atabilirsiniz. Sadece yeni başlayanlar değil başka altyapıyı kullananlar da superKET ile yola devam edebilirler. superKET avantajlı paketlerini inceleyerek sizin için en uygun paketi belirleyebilir ve detaylar hakkında satış temsilcilerinden bilgi alabilirsiniz.