E Ticaret Nedir, Nasıl Yapılır?
- Ana Sayfa
- E Ticaret Nedir, Nasıl Yapılır?
E Ticaret Nedir, Nasıl Yapılır?
E-ticaret, dijitalleşen dünyanın getirmiş olduğu rekabet, hız, erişilebilirlik, sürdürülebilirlik ve daha birçok konuya olan pozitif etkisi ile çok fazla rağbet görüyor. Pandeminin göstermiş olduğu katalizör etkisi de eklenince, her ölçekte firmanın içinde yer almaya mecbur kaldığı bir süreci temsil ediyor. E-ticaretin pozitif etkileri olduğu gibi yıkıcı etkileri de oldu. Özellikle e-ticaretin doğrularını yapmayan devasa firmalar dahi birer birer yok oldular. Bunun yanı sıra, e-ticaret ile birlikte küçük ölçekte firmaların büyük markalarla rekabet etme olanağı doğdu.
İşletmelerin bir bölümü, satış ve pazarlama organizasyonları sadece e-ticaret üzerinden gerçekleştirirken, bir bölümü ise fiziki satış ile birlikte yürütmektedir. Özellikle geleneksel satış ve pazarlama yapan şirketlerin e-ticarete geçişi sırasında çok fazla zorluk görülmektedir. Bu zorluğun büyük bir bölümü, şirket içi dirençten kaynaklı meydana gelir. Yeni kurulan ve direkt olarak e-ticaret ile sektöre giriş yapan firmalar ise, çok daha dinamik olmaktadırlar.
Pandemi sonrasında çok sayıda küçük ve büyük ölçekte firmanın e-ticarete önem vermesi ile birlikte, rekabet hiç olmadığı kadar yükseldi. Bunun sonucunda, fark yaratmak ve doğru strateji oluşturmak mecburiyet haline geldi. Doğru e-ticaret paketini seçmekten, site üzerindeki butonların renk seçimine kadar çok sayıda önemli faktör bulunuyor. Ne kadar çok doğru seçim bir araya gelirse, o kadar yüksek satış hacmi ve karlılık ortaya çıkmış oluyor.
E-Ticaret Nedir?
E-ticaret, en basit tanımı ile birlikte, internet aracılığıyla mal ya da hizmet satma işlem bütününü kapsar. Potansiyel müşteriler, firmanın e-ticaret sitesi, uygulaması veya pazar yerleri üzerindeki mağazası üzerinden elektronik ödeme, kapıda ödeme, vb. ödeme yöntemlerini kullanarak ürün ve hizmet satın alırlar. Paranın firma tarafından alınması, ortak havuzda tutulması ya da kapıda ödeme yönteminin seçilmesi ile birlikte ürün müşteriye kargolanır. Tüm bu sıralı işlemler sorunsuz bir şekilde gerçekleştiğinde, ticaret yapılmış, müşteri sipariş verdiği ürünü, satıcı da ödemesini almış olur.
E-ticaret, 90’ların başında ortaya çıktı ve çok yavaş bir şekilde ilerledi. Amazon’un sadece kitapları daha uygun fiyatla kullanıcıyla buluşturmak istemesi, e-ticaretin ortaya çıkışı olarak temsil edilmektedir. Ne Amazon ne sektör liderleri ne de tüketiciler, e-ticaretin bu denli hayatın merkezine gireceğini ve satış politikalarını kökünden değiştireceğini düşünemedi. Şimdilerde e-ticaretin yıkıcı etkisi, ihracat işlemlerinde görülmektedir. Çok sayıda farklı ölçekte firma, yaptıkları e-ihracat rakamları ile devasa satış hacimlerine ulaşmaktadır.
superKET’in sunmuş olduğu e-ticaret paketleri ile birlikte, sizler de firmanızı rekabete hazır hale getirebilir, dijital dünyada yerinizi alabilirsiniz. Farklı ihtiyaçlar için sunulan paketler sayesinde, bütçenize ve taleplerinize uygun bir seçenek bulabilirsiniz.
E-ticaret yapmanın çok sayıda yöntemi vardır. Bunlar arasında en çok tercih edilen iki yöntem; firmanın kendi web sitesi ve uygulaması üzerinden satış yapması ile birlikte pazar yerleri üzerinden satış yapmasıdır. Çoğunlukla iki farklı kanalı aynı anda kullanmak satış hacmi ve ulaşılan potansiyel müşteri sayısı üzerinde olumlu katkısı bulunur.
E-ticaret Nasıl Çalışır?
E-ticaret, her türlü ürün ve hizmetin dijital dünya üzerinden satılması anlamına gelmektedir. Dijitalleşmemiş az sayıda sektör varlığını korurken, reçetesiz ilaçlar bu konuya iyi bir örnek olacaktır. Yapılan çalışmalara göre, kısa süre içerisinde reçetesiz ilaçlar da e-ticaret ile müşterilere sunulacak. Özellikle hızlı teslimat uygulamalarının kısa süre içerisinde bu sektöre girmesi bekleniyor.
E-ticaretin çalışma süreci, fiziksel mağazadaki satış ile çok sayıda benzerliğe sahiptir. Müşteri e-ticaret mağazasına giriş yapar, ilgi duyduğu ve satın almak istediği ürünleri inceler, satın almaya karar verdiği ürünleri sepetine koyar ve ödemesini gerçekleştirir. En büyük fark ise, e-ticaret yapan bir kişinin, sadece internete erişimi ve çevrimiçi ödeme aracına sahip olması yeterli olacaktır. Müşterinin hangi şehirde ve hatta hangi ülkede olduğunun dahi önemi yoktur.
E-ticaret süreci aşağıda yer alan temel adımlardan oluşmaktadır;
- Potansiyel müşteri, online mağazaya giriş yapar ve ilgilendiği ürünleri inceler. Almayı karar verdiği ürünü doğru modifikasyonlarla (beden, numara, renk, vb.) birlikte sepetine ekler.
- Devamında sipariş yönetim yazılımı ilgili ürünün stokta yer aldığını teyit eder.
- Ürünün mevcut olduğunun teyidi ile birlikte müşteri ödeme sayfasına yönlendirilir. Ödeme kart bilgileri ve kargo bilgileri gibi gerekli alanların doldurulması talep edilir.
- Tercih edilen ödeme yöntemi ile birlikte ödeme işlemi gerçekleştirilir.
- Müşteriye, siparişin alındığına dair bir alındı sayfası sunulur.
- Siparişte bulunan ürün ya da ürünler depodan müşterinin talep ettiği teslimat adresine gönderilir. Kargo bilgileri müşteri ile paylaşılır.
- Sipariş müşteriye teslim edilir ve ticaret tamamlanmış olur.
Fiziki mağazada gerçekleşen çok sayıda adım e-ticaret için de geçerlidir. Tek ve büyük bir farkla, işlemlerin her biri dijital dünyada gerçekleşir. Bu kolaylık sadece ürün satın alan için değil ürünü satan için de geçerlidir. Günümüzde, e-ticaretin oluşturmuş olduğu fiyat rekabeti, fiziki mağazacılığın büyük oranda azalmasına yol açmıştır. Bu durum ile birlikte, bazı firmalar sadece e-ticaret kanalı üzerinden satışlarına devam ederken, bazı firmalar ise fiziki mağazalarının yanı sıra e-ticaret kanallarında var olmaya başladılar. E-ticareti önem vermeyen firmalar ise hızlı bir şekilde bu yarışın gerisinde kaldılar. Sizler de, ulaşılabilir maliyetlerle online mağazanızı açmak istiyorsanız, superKET e-ticaret paketlerine göz gezdirebilirsiniz.