Skip to content
superKET – Kurumsal E-Ticaret Yazılımı
  • Kurumsal
    HakkımızdaSıkça Sorulan SorularKariyerKaliteDestekBlogYasal Bilgiler
  • E-Ticaret Paketleri
  • Özellikler
  • Entegrasyonlar
  • Referanslar
  • İletişim
  • Ücretsiz Deneyin
Logo

Arrived compass prepare an on as. Reasonable particular on my it in sympathize. Size now easy eat hand how. Unwilling he departure elsewhere dejection at. Heart large seems may purse means few blind.

  • Address

    California, TX 70240
  • Email

    [email protected]
  • Contact

    +44-20-7328-4499

Get Subscribed!

E-Ticaret Sitenizin Hızı Nasıl Arttırılır?

  • Ana Sayfa
  • E-Ticaret Sitenizin Hızı Nasıl Arttırılır?
E-Ticaret Sitenizin Hızı Nasıl Arttırılır?
20 May 2023

E-Ticaret Sitenizin Hızı Nasıl Arttırılır?

E-ticaret sitelerinin başarısı üzerinde doğrudan etkiye sahip olan site hızı konusu, her ölçekte firmanın yoğunlaşması gereken bir konudur. Yapılan istatistikler gösteriyor ki, dijital dünyada alışveriş yapan müşterilerin yaklaşık %40’ı 3 saniyenin üzerinde açılan e-ticaret site sayfalarını terk ediyor. Bu durum, firmanın satış rakamlarına oldukça olumsuz bir etki oluşturuyor. Bu yazıda, e-ticaret site hızı, etkileri ve hızı artırıcı önlemlere dair bilgiler bulabilirsiniz.

superKET e-ticaret paketleri, yalın ve kullanışlı tasarımı ile birlikte müşterilerine yüksek satış rakamı olanağı sunuyor. Güzel bir deneyim ile alışverişini sonlandıran bir müşteri, zaman içerisinde sadık bir müşteriniz haline gelebilir. Siz de detaylı bilgi almak için superKET müşteri hizmetlerine ulaşabilirsiniz.

Hızlı ve kullanıcı dostu bir e-ticaret sitesinin dönüşüm oranları ve karlılık üzerinde doğrudan bir ilgisi bulunmaktadır. Maksimum dönüşüm elde etmek için sizinle paylaşacağımız yöntemleri uygulayabilir ve gelişmeleri yakından takip edebilirsiniz.

E-ticaret Web Sitesi Hızını İyileştirmenin Önemi

Her ölçekte firmanın dijital dünyada var olmak zorunda kalması, dijital alandaki rekabetin hızlı bir şekilde artmasına yol açtı. Covid sonrası birçok sektörde geleneksel satış yöntemlerini kullanan firmalar da e-ticarete geçmek zorunda kaldı. E-ticaret alanındaki pasta büyüse de oyuncu sayısı da hızlı bir şekilde arttı. Bu rekabette fark yaratmak için e-ticaret sitesinin her noktasına önem göstermek gerekiyor. E-ticaret sitesindeki sayfa yüklenme hızı da önemli faktörler arasında yer alıyor.

Hız hayatımızda çok önemli bir yere sahip. Yavaş bir işletmeye tahammül yok. İnsanoğlunun hız tutkusu e-ticaret sitelerini de zorlar hale geldi. Bir ürün almayı düşünürken sayfanın yavaş açılıyor olması, müşterinin vazgeçmesinde tek başına önemli bir neden oluşturuyor. Peki başka ne gibi dezavantajları var? Gelin detaylı bir inceleme gerçekleştirelim.

Yavaş e-Ticaret sayfa hızının dezavantajları;

  • Yüksek Hemen Çıkma Oranı: Google’ın sunmuş olduğu önemli sayfa hızı istatistikleri bulunuyor. Bu istatistiklere göre sayfa hızının 10 kat yavaşlaması hemen çıkma oranı üzerinde %100’lük bir artış oluşturuyor. Dijital dünyada alışveriş yapan kullanıcıların yavaş sitelere tahammülü yok. Kötü deneyim sebepleri arasında ilk sıralarda gelen yavaş açılan sayfalar, ziyaretçinin hemen çıkmasına neden olur. Aynı ürünü sunan rakipler ise hızlı bir deneyim yaşattıkları takdirde müşteriyi hızlı bir şekilde kazanırlar. Bu anlık bir olumsuzluk da değildir. Kullanıcılar bir web sitenin sürekli yavaş açılıyor olmasını bilinçaltına yerleştirir ve sonraki siparişlerinde de o web siteden uzak duracaktır.
  • Kötü SERP Sıralaması: Yavaş açılan web siteleri, sadece web siteyi terkeden kullanıcılar cezalandırmazlar. Bu duruma bir ceza da arama motorlarından gelmektedir. Kötü deneyim yaşatan web siteleri Google ve diğer arama motorları üst sıralarda tutmazlar. Kullanıcılara daha iyi bir deneyim yaşatmak adına hızlı açılan rakip siteler sizin e-ticaret sitenizin üzerine yerleşecektir.
  • Daha Kısa Seanslar: İstatistiki bilgilere göre 2 saniye üzerinde açılan sayfalarda oturum süreleri %51 seviyesinde azalıyor. Oturum süresinde yaşanan bu olumsuz değişiklik sonucunda web sitenin sıralaması, satışları ve dönüşümleri direkt olarak etkilenmiş oluyor. Amazonun yaşadığı milisaniye seviyesindeki yavaşlıkların milyarlarca satış kaybına neden olduğunu biliyor musunuz?
  • Düşük Dönüşüm Oranları: Kullanıcıların yavaş açılan dijital mağaza sayfalarına tahammülü yoktur. İnsanlar belirli sürenin üzerinde beklemeyi kabul etmezler. Bu süre yaklaşık 3 saniyedir. Bu sürenin üzerine çıkıldığında ise büyük oranda ziyaretçiler sayfayı terk eder. Bunun sonucunda, dönüşüm oranları büyük bir düşüş yaşar.

Çevrimiçi Mağazanızın Sayfa Hızını Nasıl Artırırsınız?

Online mağazanızın yavaş açıldığını tespit ettiniz ve hızı arttırmak için bazı yöntemler mi arıyorsunuz? Bunun için yapabileceğiniz birkaç ipucunu sizin için aşağıda sıraladık. Bu basit yöntemleri uygulayarak yüksek oranda gelişimler elde etmek mümkün.

Yüksek Çözünürlüklü Görüntülerin Boyutunu Küçültün

E-ticaret sayfalarının yavaş yüklenmesindeki en büyük nedenlerden biri yüksek boyutlu görsel kullanmaktır. Yapacağınız küçük değişiklikler ile bu konuyu çözüme kavuşturabilirsiniz. Kullanacağınız Adobe Photoshop ya da çeşitli görsel sıkıştırma eklentileri sayesinde görsellerin kalitesinde büyük kayıplar yaşamadan boyutlarını küçültebilirsiniz.

Ancak superKET kullanıcıları için bu uygulama otomatikleştirilerek hizmete sunulmuştur.

superKET E-ticaret yazılımındaki  tüm paketlerde WEBP ve görsel optimizasyonu standart olarak kullanılmaktadır. . E-ticaret sayfanıza yükleyeceğiniz  tüm görselleri istenilen oranlarda sıkıştırarak  boyutları sitenizin hızını düşürmeyecek şekilde ayarlanır.

Görsel boyutlarının düşmesi ile birlikte sayfa hızında ani bir olumlu değişiklik yaşamaya başlayacaksınız.

Hızlı Bir Web Barındırma Seçin

E-ticaret siteniz için aldığınız hosting hizmeti yüksek kalitede olmak zorundadır. superKET olarak bizler de sağlamış olduğumuz hizmetlerde yüksek güvenlik ve kalitede barınma hizmeti sunuyoruz. Bu sayede, müşterilerimize çok daha hızlı açılan e-ticaret siteleri vaat ediyoruz.

Hızlı bir hosting hizmeti almak için aşağıda yer alan faktörlere dikkat edebilirsiniz;

  • Üst düzey bulut altyapısı
  • Sorunları çözmek için 7/24 teknik destek
  • Yüksek Çalışma Süresi oranı
  • Hedef kitleye coğrafi olarak yerleştirilmiş sunucu sağlayın
  • SSD tabanlı çözüm sağlayın

Bir İçerik Dağıtım Ağı (CDN) kullanın

CDN kullanımı sayesinde, kullanıcıların sunucunuza olan uzaklığı herhangi bir fark yaratmaksızın herkese hızlı bir yükleme imkanı sunmuş olursunuz. Müşterileriniz e-ticaret sitenizi ziyaret etmek istediklerinde sunucuya olan mesafelerine göre bir hız ile karşı karşıya kalırlar. Sunucuya yakın olan potansiyel müşteriler için sayfa çok daha hızlı bir şekilde yüklenirken, sunucuya coğrafi olarak uzak olan müşteriler için yavaş bir şekilde yüklenir. CDN kullanımı bu sorunu ortadan kaldırır ve e-ticaret sitenizi global bir şekilde yayarak, dünyanın büyük bir bölümünde aynı deneyimi yaşatmasını sağlar.

superKET E-ticaret yazılımında CDN hizmeti sınırsızdır ve hiçbir ek ücrete tabi olmadan  tüm paketlerde standart olarak kullanılabilir.

Tarayıcı Önbelleğe Alma

Önbellekleme çok önemli bir yardımcıdır. Önbelleklemenin gücünü kullanan e-ticaret siteleri, ışık hızında bir yüklenme imkanı sunar. Önbellekte bulunan sayfa potansiyel müşterilere anında yansıtılır ve bekleme sorunu ortadan kalkmış olur.

Önbellekleme kullanmaya başlamanız ile birlikte e-ticaret sayfalarının ışık hızında açılmaya başladığına şahit olabilirsiniz. Ancak bu işlemin profesyonel bir ekip tarafından yapılması gerektiğini unutmayın. Çünkü, e-ticaret siteleri üzerinde birçok sayfa önbelleklemeden muaf tutulmalıdır.

superKET E-ticaret yazılımına  ait tüm paketlerde “Önbellek” seçeneği standart olarak sunulmaktadır. Site  arayüzündeki veriler belirli aralıklarla (5-10 dakika) önbelleğe alınır ve bu sayede web siteniz hızlandırılmış olur..   Bu özellik  Web sitenizin açılış ve gezinti hızını artırarak müşterilerinize daha iyi  bir deneyim sunar. .

superKET E-ticaret yazılımındaki  Ön Bellek özelliği; ;

  • Sitenizin hızını artırır ve daha optimize çalışmasını sağlar.
  • SEO çalışmalarınızı  olumlu yönde etkiler bu sayede artan kullanıcı deneyiminden maksimum memnuniyet sağlanır. .
  •  Sitenizde  yer alan anasayfa, kategori sayfası, ürün detay sayfası vb. alt sayfalar daha hızlı açılacaktır.
  • Yüksek ziyaretçilere ulaştığınızda kullanıcı deneyimi artacaktır.

HTTP İsteklerini Azaltın

HTTP isteği ne kadar fazla ise sayfa o oranda yavaş açılmaya başlayacaktır. Müşterilerin etkilenmesi için kullanılan çok sayıda farklı öğe sayfanın yavaş açılmasına da neden olur. Olumlu bir adım atmak isterken başka bir faktörde olumsuz bir durum yaratmış olabilirsiniz. Bu açıdan, HTTP isteklerini tespit ederek olabildiğince azaltmaya çalışmanın sayfa hızı üzerinde doğrudan etkisi bulunmaktadır.

HTML, CSS ve JavaScript’i küçültün

Yavaş açılan e-ticaret sayfalarının en büyük nedenlerinden biri de HTML, CSS ve JavaScript dosyalarının büyük olmasıdır. Dosya boyutu büyüdükçe sayfa yüklenme süresi de artacaktır. Bu dosyalarda yapılacak kod temizlik işlemleri ve diğer optimizasyon işlemleri ile birlikte dosya boyutunda büyük farkta küçülme elde edilebilir. Bunun sonucunda da sayfa çok daha hızlı bir şekilde yüklenecektir.

Sizler de ışık hızında açılan bir e-ticaret sitesi kurmak istiyorsanız, superKETe-ticaret paketlerini inceleyebilir ve sizin için en uygun paketi satın alarak, girişiminizi hayata geçirebilirsiniz.

Diğer Yazılarımız

  • E-Ticarette Web Sitesi Oluşturma ve Ürün Yönetimi
    E-Ticarette Web Sitesi Oluşturma ve Ürün Yönetimi
  • E-ticaret Yazılımında Hız ve SEO
    E-ticaret Yazılımında Hız ve SEO
  • E-Ticaret Güvenliği Müşteri Bilgilerini Nasıl Korursunuz
    E-Ticaret Güvenliği: Müşteri Bilgilerini Nasıl Korursunuz?
  • E-ticaret Satışlarınızda Fark Yaratacak Önemli 10 Özellik
    E-ticaret Satışlarınızda Fark Yaratacak Önemli 10 Özellik
  • Bir E-ticaret Yazılımında Olması Gereken Özellikler
    Bir E-ticaret Yazılımında Olması Gereken Özellikler

SuperKET

SuperKet, E-Ticaret taleplerinize en uygun fiyatlarla uçtan uca çözüm sağlar. Pazaryeri, kargo, ödeme entegrasyonları ve daha fazlası…

Hızlı Erişim

  • Hakkımızda
  • E-Ticaret Paketleri
  • Destek
  • Referanslar
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • Blog

Yasal Bilgiler

  • KVKK Aydınlatma Metni
  • Kullanım Sözleşmesi
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik ve Güvenlik

Bize Ulaşın

  • Adres

    İvedik OSB. 2224. Cad. No:1/164 C Blok 315 Yenimahalle / ANKARA
  • E-Posta

    [email protected]
  • Destek

    [email protected]
  • Telefon

    0 850 811 11 13 0 552 395 55 89

© Copyright 2023. All Rights Reserved

superKET – Kurumsal E-Ticaret Yazılımı

0 850 811 11 13

    İşletmeniz SuperKet Altyapısında Değer Kazansın.


    Aktif kullandığınız E-Ticaret paketlerinizi SuperKet’e taşıyın satışlarınızı artırın!



    Adres

    Teknopark Ankara E Blok No:310

    Telefon

    0 850 811 11 13

    E-Posta

    [email protected]

    Destek

    [email protected]

    Manage Cookie Consent
    Site deneyimini artırmak için çerez teknolojileri kullanıyoruz. Bu teknolojilere izin vermek, bu sitedeki tarama davranışı veya benzersiz kimlikler gibi verileri işlememize izin verecektir.
    Functional Her zaman aktif
    The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
    Preferences
    The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
    Statistics
    The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
    Marketing
    The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
    Seçenekleri yönet Hizmetleri yönetin {vendor_count} satıcılarını yönetin Bu amaçlar hakkında daha fazla bilgi edinin
    View preferences
    {title} {title} {title}