Skip to content
superKET – Kurumsal E-Ticaret Yazılımı
  • Kurumsal
    HakkımızdaSıkça Sorulan SorularKariyerKaliteDestekBlogYasal Bilgiler
  • E-Ticaret Paketleri
  • Özellikler
  • Entegrasyonlar
  • Referanslar
  • İletişim
  • Ücretsiz Deneyin
Logo

Arrived compass prepare an on as. Reasonable particular on my it in sympathize. Size now easy eat hand how. Unwilling he departure elsewhere dejection at. Heart large seems may purse means few blind.

  • Address

    California, TX 70240
  • Email

    [email protected]
  • Contact

    +44-20-7328-4499

Get Subscribed!

E Ticaret Yapmanın Riskleri Nelerdir?

  • Ana Sayfa
  • E Ticaret Yapmanın Riskleri Nelerdir?
E Ticaret Yapmanın Riskleri Nelerdir?
1 Şub 2023

E Ticaret Yapmanın Riskleri Nelerdir?

E-ticaret her geçen yıl rekorlar kırmaya devam ediyor. Pandeminin de etkisiyle birlikte, e-ticaret yapılması uzak görülen sektörler dahi, dijital dünya üzerinden satış yapmaya başladılar. Peki, e-ticaret yapmak isteyenleri ne gibi riskler bekliyor? Hangi önemli riskleri göz önünde bulundurmak gerekir? Başarılı bir e-ticaretin önünde ne gibi riskler bulunuyor? Bu yazı içerisinde e-ticaret yapmanın olası teknik risklerini bulabilirsiniz.

E-ticaret Yapmanın Riskleri

E-ticaret yapmak isteyenler, henüz yolun başındayken aşağıda yer alan teknik riskleri göz önünde bulundurarak doğru adımları atmalıdır.

Aşağıda yer alan riskler daha çok teknik konulara dayalı risklerdir.

Online Güvenlik, Gizlilik ve Dolandırıcılık İhlalleri

Web sitede yer alan güvenlik açıkları, bilgisayar korsanları için bir giriş kapısı oluşturabilir. E-ticaret yapmanın en büyük risklerinden biri, veri ihlallerine bağlı dolandırıcılık tehlikesidir. Müşterilerin kişisel verileri çalındığı takdirde, hem çok ciddi maddi kayıplar yaşanabilir hem de e-ticaret sitesinin marka imajı çok büyük bir zarar görür. Bu açıdan, kullanılan altyapı ve yer sağlayıcı hizmeti veren firma, yüksek güvenlik önlemlerine sahip olmalıdır.

Kötü amaçlı yazılım saldırıları en çok karşılaşılan sorunlardan biridir. Bu gibi durumlara karşı önceden önlem almak zaruri bir durumdur. Şirket dışından gelecek saldırılara bağlı olarak riskler bulunduğu gibi şirket içi çalışanlar da sahip olduğu yetkiler doğrultusunda risk teşkil edebilirler. Özellikle iş yerinden memnun olmayan çalışanların büyük zararlar verdiği çok sayıda örnekte görülmüştür. Bu açıdan yetki dağılımına özellikle dikkat etmek gerekir.

Kapalı Kalma Süresi

Kullanılan altyapı ve yer sağlayıcı sorunlarından dolayı e-ticaret sitesi belirli bir süre kapalı kalmakla karşı karşıya kalabilir. Bu sürenin uzaması hem potansiyelin satışların kaybı hem de imaj kaybı anlamına gelir. E-ticaret sitesini açarken doğru yapılanma ile hayata geçirmeniz gerekir. Özellikle özel yazılım ile hayata geçen e-ticaret girişimleri sıklıkla sorun yaşar ve bünyesinde bir yazılımcı bulundurması gerekir. Yazılımcı istihdam etme maliyetini kaldıramayan firmalar, uzun kapalı kalma süreleri yaşayabilir. Bu gibi durumlar sonucunda, firmalar yok olmaktadır.

superKET e-ticaret paketleri yüksek hız ve sorunsuz yazılım desteği sunar. Bütün tarayıcılarda sorunsuz bir şekilde hizmet verirken, hem güvenlik açısından hem de uptime süreleri açısından müşterilerini mutlu etmektedir.

Dijital Düzenlemelere Bağlı Riskler

KVKK gereğince, her bir e-ticaret sitesinin bünyesinde yer alan kişisel veriler güvenli bir şekilde tutulmalıdır. Verilerin çalışması, kasıtlı olarak üçüncü taraf yazılım ve kişilerle paylaşılması suç teşkil eder ve hukuki yükümlülükleri bulunmaktadır.

Sadece ticari verilerin değil, müşterilerin sahip olduğu bütün kişisel verilerin üstün koruma altında olmak zorundadır. Bu veriler çok iyi bir şekilde korunması gerektiği gibi ülke sınırları dışında da depolanamaz.

Müşteri Anlaşmazlıkları ve İadeler

Müşteri ile yaşanabilecek çeşitli anlaşmazlıklar bulunmaktadır. Bunların başlıcaları; yanlış ürün gönderimi, zarar görmüş ürün gönderimi, yanlış tutar çekimi, aynı tutarın iki kere çekilmesi ve diğerleridir. Bu sorunların yaşanması çoğunlukla iade işlemi gerektirir. Bu durum hem operasyon açısından yük oluşturur hem de maddi açıdan şirkete zarar verir.

Yanlış E-ticaret Platformunu Seçmenin 4 Riski

  • İstikrarsızlık ve performans sorunları: İşletmenin büyümesine karşın yetersiz kalan veritabanı ya da hareket kabiliyetinin yetersiz kalması temel performans sorunları arasında yer alır. Sistemin, stok yönetiminin, sipariş yönetiminin ve ödeme süreçlerinin istikrarsız bir şekilde çalışıyor olması maddi kayıplar getirdiği gibi müşteri deneyimini de olumsuz etkiler. Yüksek olasılıkla aynı müşteri bir daha alışveriş yapmak istemeyecektir. Bu açıdan doğru e-ticaret platformunu seçmek büyük öneme sahiptir.

 

  • Rekabet avantajı kaybı: Dijital dünyada satış yapmak avantajlara sahip olsa da yüksek rekabete karşı hazırlıklı olmayı gerektirir. Ülkenin büyük ölçekte firmaları dahi online satış girişiminde büyük bir hüsran yaşayabilir. Kullanılan e-ticaret paketinin kampanya oluşturmak için yetersiz özelliklere sahip olması rekabet konusunda olumsuz etki edecektir.

 

  • Artan teknoloji maliyeti: Özel tasarım ile yola çıkan çoğu firma zaman içerisinde yazılımın güncellenmesi gerçeğini unutabilir. Bünyesinde yazılımcı çalıştırmayan ve özel e-ticaret yazılımı kullanan firmalar, zaman içerisinde çok büyük yazılım sorunları ile karşı karşıya kalacak ve düzeltmek için büyük bütçeler oluşturmak zorunda kalacaktır. Bunun yerine, kendini ispat etmiş firmaların sunmuş olduğu ve sürekli güncellediği e-ticaret paketlerini kullanmak çok daha sağlıklı olabilir.

 

  • İş hedeflerine ulaşamama: Şirketin sahip olduğu hedefler, e-ticaret platformunun sunmuş olduğu hareket kabiliyetine bağlıdır. Pazarlama departmanı, hedeflenen satış rakamlarına ulaşmak adına, planlamış olduğu kampanyaları hayata geçiremediği takdirde, seçilen platformda bir şeyler yanlış gidiyor demektir. Kullanılan e-ticaret platformu, firmanın gereksinimlerini karşılamalı ve istenilen esnekliği göstermelidir.

 

Sonuç olarak; e-ticaret yaparken karşılanacak risklerin büyük çoğunluğu, yanlış yazılımlarla yola çıkmaktan kaynaklanmaktadır. superKET tarafından sunulan e-ticaret paketleri sayesinde, hem bütçenize uygun hem de ihtiyaçlarınızı karşılayan bir yazılıma sahip olabilirsiniz. E-ticaret girişimlerinde doğru yazılımın önemi, çoğunlukla olumsuz tecrübeler ile karşı karşıya kalındığında anlaşılmaktadır. Ancak, en başta detaylı araştırma yapıldığı takdirde, bu sorunu ilk adımda çözmek mümkündür.

Diğer Yazılarımız

  • E-Ticarette Web Sitesi Oluşturma ve Ürün Yönetimi
    E-Ticarette Web Sitesi Oluşturma ve Ürün Yönetimi
  • E-ticaret Yazılımında Hız ve SEO
    E-ticaret Yazılımında Hız ve SEO
  • E-Ticaret Güvenliği Müşteri Bilgilerini Nasıl Korursunuz
    E-Ticaret Güvenliği: Müşteri Bilgilerini Nasıl Korursunuz?
  • E-ticaret Satışlarınızda Fark Yaratacak Önemli 10 Özellik
    E-ticaret Satışlarınızda Fark Yaratacak Önemli 10 Özellik
  • Bir E-ticaret Yazılımında Olması Gereken Özellikler
    Bir E-ticaret Yazılımında Olması Gereken Özellikler

SuperKET

SuperKet, E-Ticaret taleplerinize en uygun fiyatlarla uçtan uca çözüm sağlar. Pazaryeri, kargo, ödeme entegrasyonları ve daha fazlası…

Hızlı Erişim

  • Hakkımızda
  • E-Ticaret Paketleri
  • Destek
  • Referanslar
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • Blog

Yasal Bilgiler

  • KVKK Aydınlatma Metni
  • Kullanım Sözleşmesi
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik ve Güvenlik

Bize Ulaşın

  • Adres

    Teknopark Ankara E Blok No:310
  • E-Posta

    [email protected]
  • Telefon

    0 850 811 11 13

© Copyright 2023. All Rights Reserved

superKET – Kurumsal E-Ticaret Yazılımı

0 850 811 11 13

    İşletmeniz SuperKet Altyapısında Değer Kazansın.


    Aktif kullandığınız E-Ticaret paketlerinizi SuperKet’e taşıyın satışlarınızı artırın!



    Adres

    Teknopark Ankara E Blok No:310

    Telefon

    0 850 811 11 13

    E-Posta

    [email protected]

    Manage Cookie Consent
    Site deneyimini artırmak için çerez teknolojileri kullanıyoruz. Bu teknolojilere izin vermek, bu sitedeki tarama davranışı veya benzersiz kimlikler gibi verileri işlememize izin verecektir.
    Functional Always active
    The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
    Preferences
    The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
    Statistics
    The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
    Marketing
    The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
    Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
    View preferences
    {title} {title} {title}