E-ticarete Başlamak İsteyenler İçin E-ticaret Rehberi
- Ana Sayfa
- E-ticarete Başlamak İsteyenler İçin E-ticaret Rehberi
E-ticarete Başlamak İsteyenler İçin E-ticaret Rehberi
E-ticaret bir evrim içerisinden geçerek, yıkıcı bir şekilde büyümeye devam ediyor. Peki bu gelişime ve hıza nasıl ayak uydurmak gerekir? Bu soruya yanıt vermeden önce e-ticaretin günümüzdeki etkisine daha yakından bakmalıyız. Günümüzde çok sayıda farklı sektörden ve farklı ölçekten firmanın e-ticaret kanalı üzerinden satış yaptığı görülmektedir. Özellikle pandemi öncesinde birçok sektörün e-ticarete dökülmesi on yıllar alabilirdi. Ancak pandemi ile birlikte birçok sektörde inanılmaz bir katalizör etkisi yaşandı. Bunun sonucunda e-ticaret bir seçenek olmaktan çıkarak bir zorunluluk haline geldi.
ABD’nin en büyük yatırım bankalarından biri olan Morgan Stanley, 2026 yılında e-ticaret hacminin 5,4 trilyon dolara ulaşmasını bekliyor. Bu önemli pasta herkesin iştahını kabartsa da artık oyunun kuralları bir hayli zor. Konvansiyonel satışa alışkın olan asırlık şirketler büyük bir dönüşüm içerisine geçerek online satış gerçekleştirmeye başladı. Yeni dünya düzeninin ticareti, devasa bütçeli ancak hantal e-ticaret firmaları ile düşük ölçekli ama yaratıcı e-ticaret girişimleri arasında geçiyor.
Doğru adımlar ile küçük bir girişimi büyük kazanç getirili bir sisteme dönüştürmek mümkün. Doğru fikirleri superKET kurumsal e-ticaret paketleri ve pazaryeri entegrasyonları ile buluşturduğunuz takdirde, satış rakamlarını katlayabilir ve karlılık açısından büyük bir ivme elde edebilirsiniz. Detaylar için superKET profesyonellerine ulaşmanız yeterli olacaktır.
Adım Adım E-ticaret Nasıl Yapılır?
E-ticaret yapmak isteyenler yazının bu kısmından sonra, adım adım neler yapılması gerektiğini öğrenecekler. Kalem ve kağıtlar hazırsa, yolculuğa başlayabiliriz.
1. Adım: İş fikrinizi belirleyin, araştırın ve doğrulayın
Girişiminiz ile birlikte hangi açığı kapatmak istiyorsunuz? Girişiminiz hangi kitleyi heyecanlandıracak ve sizinle çalışmaya itecek? Hedefleriniz ve bulunduğunuz sektörün ortalama satış rakamları neler? Bu gibi önemli soruları sormanız, girişiminiz için sağlıklı ve gerçekçi bir değerlendirme yapmanıza olanak sağlar. Bu sayede, ayakları yere basan ve hedeflerine bilen bir başlangıç yapmış olacaksınız.
İş düşünceniz hakkında size sağlıklı geri dönüş yapacağına inandığınız kişilerle paylaşarak onların izlenimlerini öğrenebilirsiniz. Yakın arkadaş grubunuzu ilk müşterileriniz olarak görerek sistemin nasıl çalıştığını anlatabilir ve onların olumlu ve olumsuz geri dönüşleri sayesinde gerekli değişiklikleri yapabilirsiniz. Büyük firmalar dahil her firmanın hayalindeki konsept ile birlikte hayata geçen proje arasında büyük farklar olabilir. Özellikle ilk adımları atarken cesur olmak ve mükemmel olmaktan kaçınmak doğru bir tercih olabilir. Aksi takdirde o adımı atmak zor olacaktır.
Girişim hakkında doğru donelerin elde edilmesi ile birlikte, her şey yolunda olduğu takdirde ikinci adıma geçilebilir. Büyük firmalar dahil olmak üzere e-ticaret girişimleri bebek adımları ile başlar ve zaman içerisinde gelişirler. Bu açıdan, projeyi emeklemeden koşturmaya çalışmak çoğu zaman mantıklı olmayacaktır.
2. Adım: Resmi İşlemler
E-ticaret yapmak için resmi bir firma kurmak zorunludur. Girişim ister kendi web sitesi üzerinden; isterse de online pazar yeri uygulamaları (Hepsiburada, Trendyol, n11, Amazon, vb.) üzerinden satış yapıyor olsun, fatura kesmek zorundadır. Fatura kesmek ve resmi bir şekilde ürün ve hizmet satmak için şahıs ya da sermaye şirketi kurmak gerekir.
- Şirket Adı: Firma ve firmaya ait olacak marka için bir isim belirlemek gerekmektedir.
- Şirket kurulumu: Şahıs veya sermaye şirketi kurma işlemi 1 gün içerisinde tamamlanmaktadır. Bu işlemler için bir mali müşavirlik firmasından yardım alabilir ve hızlı bir şekilde işlemleri sonlandırabilirsiniz. Şirket kurulurken bir adres göstermek zorundasınız. Şirket adresi adına kiraladığınız ofis adresini gösterebilir; ofis kiralamadığınız takdirde ev adresini kullanabilirsiniz.
- Domain Satın Alma: Eskiden com.tr uzantılı domain satın almak için şirketi açmak ya da marka tescil başvurusu yapmak zorunlu tutuluyordu. Günümüzde ilk etapta domaini satın almak da mümkün.
- Hosting ve Yazılım Aracı: E-ticaret girişimini hayata geçirmek için bir yer sağlayıcı hizmetine bir de yazılım altyapısı hizmetine ihtiyaç duyulmaktadır. superKET tarafından sunulan e-ticaret paketleri sayesinde 1 iş günü içerisinde satış yapmaya başlamak mümkün. Sadece e-ticaret sitesinin hayata geçmesi ile kalmayıp online pazaryerleri entegrasyonu da ücretsiz bir şekilde sağlanmaktadır.
3. Adım: Satış Kanallarını Belirleme
Yeni açılan bir e-ticaret sitesinin hedef kitleye organik bir şekilde ulaşması zaman isteyen bir konudur. Ücretli reklamların dışında gerçekleştirilecek çalışmaların organik hite dönüşmesi uzun zaman alacaktır. Bu açıdan online pazar yerlerinde var olmak ve satış gerçekleştirmek bir zorunluluk haline gelmiştir.
Online pazar yerleri arasında en çok tercih edilen firmalar şu şekilde sıralanabilir;
- Trendyol
- Hepsiburada
- N11
- Çiçeksepeti
- ePTTAVM
- Cimri
- Akakçe
- Pazarama
- Modanisa
- Farmozon
- Morhipo
- Akakçe
- Cimri
Yukarıda yer alan online pazar yerleri entegrasyonu superKET tarafından sunulan Super e-ticaret paketi içerisinde alınan paket türüne göre ücretsiz bir şekilde gerçekleştirilmektedir.
4. Adım: Ürünlerin Listelenmesi
Ürünlerin satılması planlanan platformları belirledikten sonra gerekli online mağaza açma süreçlerini ayrı ayrı başvurmak gerekmektedir. Her bir işletme kendi resmi belgeler ile birlikte online pazar yeri başvurularını gerçekleştirir. Online mağazalar resmi bir şekilde açıldıktan sonra superKET profesyonelleri hızlı bir şekilde entegrasyonu gerçekleştirir ve ürün listeleme için her şey hazır hale gelir.
Hem firmanın kendi e-ticaret sitesinde hem de online pazar yerleri üzerinde ürünler listelemeye başladıktan sonra her şey satış yapmaya hazır demektir.
Unutmamak gerekir ki ödeme entegrasyonu da superKET tarafından sağlanmaktadır. Yani ödemeleriniz dilediğiniz ödeme altyapısı ile birlikte online olarak tahsil edilir. Detaylı bilgi için e-ticaret paket içeriklerine bakabilir veya superKET satış temsilcisine ulaşabilirsiniz.
5. Adım: İşletmenizi pazarlayın ve tanıtın
Son adım ise ürün ve hizmetlerin pazarlanması, tanıtılması, kitlelere ulaşması ve satış işleminin gerçekleşmesidir. Bunun için çok sayıda satış ve pazarlama kanalı bulunmaktadır. Hedef kitleye ürün ve hizmetlerin tanıtılması adına Google reklamlar en çok tercih edilen ücretli pazarlama adımıdır. Bununla birlikte farklı yöntemleri de es geçmemek gerekir. Aşağıda uygulayabileceğiniz ücretli ve ücretsiz pazarlama faaliyetlerini bulabilirsiniz;
- Google Reklamları: Google arama motoru ve YouTube üzerinde vereceğiniz reklamlar ile birlikte ürün ve hizmetleri satın alabileceğini düşündüğünüz hedef kitleye ulaştırabilirsiniz. Özellikle işletmenin yeni açıldığı düşünüldüğünde organik bir şekilde trafik oluşturması bir hayli zor olacaktır. Bu açıdan reklam bütçesi ayırmak çok önemlidir.
- SEO Çalışmaları: Uzun vadeli bir şekilde reklam giderlerini azaltmak adına SEO çalışmalarına önem vermek gerekmektedir. Yapılan doğru SEO çalışmaları sayesinde, uzun vadede ücretsiz bir şekilde hedef kitleye ulaşmak mümkün olacaktır.
- Online pazar yeri reklamları: Ürünlerin listelendiği Trendyol, Hepsiburada, n11 ve diğer online pazar yerleri üzerinde site içi reklam oluşturarak ürünleri ön plana çıkarabilirsiniz.
- Sosyal medya reklamları: Facebook, Instagram, TikTok ve diğer sosyal medya platformları üzerinde reklam oluşturarak takipçi kitlenizi büyütebilir ve ürünlerinizi tanıtabilirsiniz.
- Sosyal medya paylaşımları: Sosyal medya üzerinde yapılacak paylaşımlar sayesinde ücretsiz bir şekilde uzun vadeli bir takipçi kitlesi oluşturmak olmazsa olmaz bir gereksinimdir.
- E-mail marketing: Zaman içerisinde oluşacak e-mail havuzu sayesinde, yeni gelen ürün ve hizmetleri, özel teklif ve kampanyaları kullanıcılara ulaştırabilirsiniz.
- SMS marketing: Özel kampanyalar, indirim kodları ve yenilikler SMS aracılığı ile kullanıcılara iletilebilir.