E-ticarette (IOS veya Android) Mobil Uygulamaların Faydaları
- Ana Sayfa
- E-ticarette (IOS veya Android) Mobil Uygulamaların Faydaları
E-ticarette (IOS veya Android) Mobil Uygulamaların Faydaları
Günümüz dünyasında hemen hemen e-ticarete adım atmayan sektör kalmadı. Konvansiyonel satış tekniklerine alışkın ve geçmişi uzun yıllara dayanan işletmeler büyük bir dijital dönüşüm içerisinde. Yeniliklere karşı koymaya çalışan dev firmalar ise bir bir ticaret dünyasından siliniyor. Start up firmalar ise birkaç yıl içerisinde unicorn olabilecek potansiyele sahip. Dijital dünya hem korkutucu hem de büyük fırsatlar sunan dinamik bir yer. Bu alanda başarılı olmak için birden fazla doğruyu bir araya getirmek gerekiyor. Satışların artması için yapılan onlarca yöntem var. Bunlar arasında biri var ki, ağırlığı hızlı bir şekilde büyüdü ve büyümeye devam edecek gibi gözüküyor. O da, mobil app uygulamalarıdır.
Telefonlar geçmişte düşük ekran boyutlarına ve düşük çözünürlüğe sahip, uygulama marketleri gelişmemiş ve tarayıcı performansı günümüz seviyesinde olmayan cihazlardı. Bu nedenledir ki; e-ticaret siparişlerinin çok büyük bir bölümü masaüstü veya dizüstü bilgisayarlardan veriliyordu. Ancak akıllı telefonların hızlı bir şekilde gelişmesi, çok sayıda firmanın mobil uygulama çıkarması ve çeşitli kampanyalar ile müşterileri teşvik etmesi, e-ticaretin büyük bir bölümünü telefonlara kaydırdı. İşte bu evrim süreci sonucunda mobil uygulamaya sahip olmak hemen hemen her e-ticaret girişimi için olmazsa olmaz bir seviyeye geldi.
superKET e-ticaret paketleri, firmaların talebine bağlı olarak IOS ve Android uygulama ile birlikte sunuluyor. Sizler de e-ticaret sitenizin IOS ve Android uygulamaya sahip olmasını istiyorsanız, superKET satış temsilcileri ile iletişime geçebilir ve detaylar hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.
E-ticaret Firmaları Mobil Uygulamaya Neden İhtiyaç Duyar?
Günümüzde gündelik dijital ihtiyaçların çok büyük bir bölümü akıllı telefonlar aracılığı ile çözüme kavuşuyor. Mobil uygulamaların ortaya çıkması ile birlikte e-ticaret masaüstü ve dizüstü bilgisayarlardan akıllı telefonlara kaymış durumda. Online pazar yeri firmaları bu alana öncülük ederken, çok sayıda firma da takip etmeye başladı. Akıllı uygulamalar sayesinde sadakati yüksek ve düzenli alışveriş yapan müşteri kitlesi oluşturuldu. Bir süre sonra mobil uygulamalar üzerinden alışveriş yapmak alışkanlık haline geldi. Şimdilerde ise gıda siparişlerinin büyük bir bölümü dahi mobil uygulamalar üzerinden gerçekleşiyor.
Tüm bu bilgiler ışığında, işletmelere iki seçenek sunuluyor. Ya bu değişime ayak uydurup mobil uygulamalarınız ile müşterileriniz arasında bir bağ oluşturacak ya da mobil uygulama sahibi olmayıp sadece reklam ve SEO yatırımları ile website üzerinden satış yapacaksınız. Bu seçim, şu an itibariyle büyük bir değişim oluşturmasa da önümüzdeki birkaç yıl içerisinde büyük dönüşümü kaçırmış olabilirsiniz. Birçok büyük firmanın hızlı bir şekilde düşüşe geçmesindeki en büyük nedenlerden biri de bu değişimi görememesi ve yeniliklere kapalı olmasıdır.
Mobil Uygulamanın E-ticarete Faydaları
Mobil uygulamaya sahip olan bir e-ticaret firması bir dizi fayda elde etmiş olur. Bu faydalar ayrı ayrı ticaretin çok daha etkin bir şekilde gerçekleşmesine katkıda bulunur. Fırsatların yakalanması, satış kanalı sayısının artırılması, marka sadakatinin oluşturulması ve gelirin artırılması bu faydaların başında gelmektedir.
superKET e-ticaret paketleri, firmaların talebi doğrultusunda IOS ve Android uygulaması da içermektedir. Müşterilere farklı kanallar üzerinden ulaşmak çok önemlidir. Sadece website üzerinden ulaşmak yerine, mobil uygulamalar ve online pazaryerleri üzerinden de ulaşmak gerekir. Bu yaklaşım satışların artmasında ve müşterilerin düzenli alışveriş yapma alışkanlığı kazanmasında çok önemlidir.
Mobil uygulamalar ile elde edilen ve öne çıkan faydalar aşağıda sıralanmıştır.
İyileştirilmiş Müşteri Deneyimi
Mobil uygulamalar sayesinde, müşterinin elde ettiği deneyimde çok iyi bir olumlu gelişme yaşanır. Web sitelerinin sunmuş olduğu deneyimden çok daha iyi bir deneyim sunan mobil uygulamalar, gün içerisinde, yolda, akşam dinlenirken veya spor yaparken müşterilerin her türlü anında yanında olacaktır.
Akıllı telefon sahipleri hemen hemen her gün bir ihtiyacını uygulama üzerinden sipariş ediyor. Özellikle market sektöründe bu kolaylığa alışan tüketiciler, aynı performansı diğer birçok sektörden daha bekliyor. Akıllı telefon üzerinden en çok sipariş alan bir diğer sektör de online pazar yeri uygulamalarıdır. Bu uygulamaların ortak yanı ise müşterileri düzenli sipariş veren müşterilere dönüştürmesidir.
Veri analitiği ve geliştirilmiş pazarlama kampanyaları
Mobil uygulama ile hem ziyaretçiler hem de müşterilerin verileri çok iyi bir şekilde toplanabilir, analiz edilebilir ve bu doğrultuda gelişmeler yapılabilir. İşletmenin uzun vadeli gelişimini, küçük küçük gelişmelerin bir araya gelmesi oluşturmaktadır. Hangi ürünlerin daha çok rağbet gördüğü, müşterilerin gerçekleştirdiği ürün aramaları, eksik ürünlerin belirlenmesi gibi çok sayıda önemli veri elde edilir.
Marka ile bağ oluşturma
Marka ile müşteriler arasında bağ oluşturmanın en kolay yollarından biri mobil uygulamalardır. Günün her anı akıllı telefon kullanan potansiyel müşteriler, markaların sundukları uygulamaları kullanışlı oldukları takdirde indirme eğilimindedirler. Bu yeniliğe açık olan müşterilerin gözünde, uygulamaya sahip olan bir marka, aynı sektörde yer alan diğer markalara oranla çok daha kaliteli ve gelişmiş algısı oluşturur. Bu da, markanızın bulunduğu sektörde bir adım öne çıkmasına olanak tanır.
Hızlı ödeme yöntemleri
Firmalar, uygulamalar üzerinde sahip olduğu çok sayıda özellikler sayesinde, ödeme konusunu çok hızlı bir hale getirmiştir. Kimlik doğrulama işlemlerinin telefon üzerinden çok hızlı bir şekilde yapılması, otomatik şifre doğrulamalar, otomatik kart bilgileri getirme, parmak izi ile onaylar ve çok daha fazlası, akıllı telefon uygulamaları sayesinde mümkündür.
Günümüz dünyasında, tüketicilerin en büyük önem verdiği konulardan biri hızdır. Sipariş verme süreci ne kadar hızlı tamamlanırsa, müşterilerin aynı markadan tekrar sipariş verme eğilimi o oranda artar. Farkında olmasa dahi, sahip olduğu deneyimi olumlu olarak bilinçaltına işleyecek ve bir sonraki ihtiyacında, sistemin ne kadar hızlı çalıştığını hatırlayacak aynı uygulamayı kullanmak isteyecektir.
Sadık müşteri oluşturma
E-ticaret dünyasında yer alan mobil uygulamalar, müşterilere olumlu bir deneyim sunduğu takdirde sadık müşteriler elde etmeye başlar. Bir müşteri sorunsuz bir şekilde sipariş verir ve siparişini aynı şekilde olumlu bir deneyim ile elde ederse, büyük olasılıkla ihtiyaçlarını aynı kanal üzerinden vermeye devam edecektir.
Bunun yanı sıra, mobil uygulamalarda yer alan çok sayıda sadakat programı bulunmaktadır. Sadakat programları sayesinde müşteriyi tekrar sizin markanızdan sipariş vermeye teşvik etmiş olursunuz. Bir kahve zinciri ya da bir pizza restoranı her 5 ürün siparişinden sonra 1 ürünü bedava olarak göndereceğini açıklarsa, bunun adına sadakat programı denir. Bu yaklaşım sayesinde, müşteriler elde edecekleri kampanyalı ürün için aynı mağazadan sipariş vermeye devam ederler.
Dijital dünyada satış yapmak isteyen firmalar için mobil uygulamanın sunmuş olduğu avantajlar genel hatları ile bu şekildedir. Sizler de e-ticarete adım atmak istiyorsanız, superKET e-ticaret paketlerine kampanyalı fiyatlarla ulaşabilir ve işinizi dijitale taşıyabilirsiniz.