Kurumsal E-ticaret Yazılımı Nedir?
- Ana Sayfa
- Kurumsal E-ticaret Yazılımı Nedir?

Kurumsal E-ticaret Yazılımı Nedir?
Kurumsal e-ticaret yazılımı, büyük ölçekte kurum ve işletmelerin ürün ve hizmetlerini dijital dünyada satmalarını mümkün kılan sistemlerdir. Bu yazılımlar ölçeklenebilir sistemler olup ayrıca, bulut tabanlı bir şekilde hizmet verebilirler.
Kurumsal uygulama veya kurumsal e-ticaret yazılımları, farklı ihtiyaçların karşılanması için özelleştirilebilir. Bu tip uygulamalar ana amaç; şirketin farklı departmanlarının tek bir yazılım ile kesintisiz bir şekilde takip edilmesi ve iletişimde olmasıdır. Büyük ölçekte işletmelerin ihtiyaç duyduğu bu yazılımlar sayesinde, süreç çok daha sağlıklı ve efektif bir şekilde kontrol edilir.
Kurumsal e-ticaret yazılımları çok sayıda farklı muhasebe ve envanter programı ile konuşarak süreci yönetir. Bu açıdan, sıradan e-ticaret paketlerine oranla çok daha büyük bir kapsama sahiptir. Kurumsal e-ticaret yazılımları, sunmuş olduğu özellikler, kapsadığı alan ve takip ettiği iş sayısı itibariyle oldukça maliyetlidir. Bu açıdan, e-ticarette faaliyet gösteren kurumsal firmalar tarafından tercih edilebilirler.
Kurumsal E-Ticaret Yazılımına Ne Zaman İhtiyaç Duyarsınız?
E-ticaret alanında faaliyet gösteren işletmelerin ihtiyaç duyabileceği her şeyi sunan bu yazılımlar, gereksinimini bazı zorlayıcı nedenlerle ifade eder. Firma o kadar büyüktür ve departmanlar arasındaki iletişim o kadar zorlaşır ki kurumsal e-ticaret yazılımı sahibi olmak olmazsa olmaz hale gelebilir.
Kurumsal yazılım sistemleri ölçeklenebilir sistemlerdir
Yazılımlar ölçeklenebilir sistemlerdir. Kurumsal e-ticaret yazılımları, firmaların ihtiyaç duyacağı bütün özellikleri kapsadığı gibi, işletmenin büyümesi ile doğru orantılı bir şekilde ölçeklenebilir. Bu da, firmaya esneklik katar. Standart e-ticaret yazılımları, şirketin büyümesine ayak uyduramaz. Yapabilirlik boyutunda birçok açıdan kısıta sahiptir. Bu kısıtlar, hem sistemin doğru bir şekilde çalışmasına engel olur hem de şirketin bir sonraki seviyeye geçmesine ket vurur. Bu nedenle, büyük ölçekte firmaların kurumsal yazılımlara sahip olması gerekir. Kurumsal yazılımlar ise ölçeklenebilir yazılımlardır. İşletmenin büyümesi ve gereksinimlerinin artmasına bağlı olarak kendisi de genişleyebilir ve yeni ihtiyaçlara yanıt verebilir.
Gelişmiş işlevsellik ve özellikler sunar
Kurumsal işletmeler, zamanla hantallaşır. Küçük bir işletmedeki hız ve esneklik büyük işletmelerde kolay kolay elde edilemez. Bu gibi sorunların çözümü için yazılım sistemlerine Dijital dönüşüme hızlı şekilde ayak uydurma ihtiyaçları vardır. Çok sayıda üçüncü taraf yazılımın bir sisteme entegrasyonu sayesinde, büyük işletmelerde hız ve esneklik konusunda istenilen seviyeye gelebilir.
Kurumsal e-ticaret yazılımları da, sunmuş olduğu gelişmiş özellik ve işlevsellik ile birlikte birçok sorunu çözüme kavuşturur. Küçük işletmelerin yanı sıra büyük ölçekte devasa işletmelerin ihtiyaçlarını karşılamak için tasarlanan kurumsal e-ticaret yazılımları, online işlerin her adımını takip eder ve efektif bir şekilde işlerin gerçekleşmesini sağlar.
İşletmenizin ihtiyaçlarına göre özelleştirebilirsiniz
Her işletme farklı ihtiyaçlara sahip olabilir. İşletmenin bulunduğu sektör, sattığı ürün veya hizmet, sahip olduğu hacim ve getirmek istediği yeniliklere bağlı olarak e-ticaret yazılımlarının da özelleştirilmesi gerekir. Kurumsal e-ticaret yazılımları, bu konuda oldukça esnek yazılımlardır. Tek bir sistem tasarlayıp herkese aynı sistemi sunmak yerine, temelde tek ancak ihtiyaca göre özelleştirilebilir sistemler sunmak çok daha avantajlıdır.
Terzi gibi çalışan kurumsal e-ticaret yazılımları, ihtiyaçları tam olarak karşılamak ve hedefler doğrultusunda özelleştirme yapmak konusunda esnektir. Dijital dünyada piyasa çok hızlı bir şekilde evrim geçirir. Bu değişim ve dönüşümün bir parçası olmak için esnek yazılımlara sahip olmak son derece önemlidir. Kurumsal e-ticaret yazılımları, maliyetli olmasına karşı, gerçekleşen değişim ve dönüşümlere ayak uydurmayı, hatta değişimi gerçekleştirmeyi mümkün kılar.
Tüm sistemlerinizin sorunsuz entegrasyonunu sağlayabilirsiniz
Büyük ölçekte işletmeler çok sayıda departmana sahiptir. Çok sayıda departmanın uyum içerisinde çalışmasını sağlamak kolay bir süreç değildir. Her bir departmanın kendi içinde kullandığı farklı yazılımlar da mevcuttur. Tüm bu süreçleri tek bir platforma taşımak ve işleri tek bir çatı altında toplamak için kusursuz entegrasyon süreçlerine ihtiyaç vardır. Kullanılan çok sayıda farklı yazılım, doğru entegrasyon çalışmaları ile ana yazılıma entegre edilir. Kurumsal e-ticaret yazılımları, bu entegrasyonlar sayesinde, bütün departmanların uyum içerisinde ve izlenebilir şekilde çalışmasını sağlar.
CRM yazılımları pazarlama departmanı ve insan kaynakları departmanı için, envanter kontrol sistemleri tedarik zinciri departmanı için, POS sistemleri muhasebe ve satış departmanı için, muhasebe yazılımları muhasebe departmanı için önemlidir. Bu gibi bütün yazılımların sağlıklı entegrasyonu sayesinde, sistem bir bütün halinde çalışabilir.
Bir Kurumsal E-Ticaret Platformunun Maliyeti
Kurumsal e-ticaret platformları, talep eden kurumsal işletmenin ihtiyaçlarına bağlı olarak farklı özelliklere sahip olmaktadır. Bu açıdan, fiyatlandırma ihtiyaçlara ve ek özelliklere göre farklılık göstermektedir.
Kurumsal e-ticaret platformunun maliyetinin belirlenmesinde önemli rol oynayan bir dizi faktör bulunmaktadır. Bu faktörler arasında ön plana çıkanlar aşağıda sıralanmıştır.
Göç (Taşınma) Maliyeti
Bir platformdan başka bir platforma geçerken, çok önemli verilerin güvenli ve sorunsuz bir şekilde taşındığından emin olmanız gerekir. Taşınma sürecinin kendi içerisinde önemli bir maliyeti bulunmaktadır. Taşınma süreçlerinde belirli konularda eksiklik olabilir ve bu eksiklikler çeşitli sorunlara yol açabilir. Sistemin taşındıktan sonra sorunsuz bir şekilde çalışıyor olması zaman gerektirecektir. Bu durum birçok açıdan maliyet oluşturabilir.
Bu konuda önemli deneyim ve referanslara sahip olan firmalar ile çalışmak, maliyet tarafında ekstra bir külfet oluşturacaktır.
Web sitesi tasarımının maliyeti
Tasarım konusu, dijital dünyanın en önemli konularından biridir. Ziyaretçiler iyi tasarlanmış ve kullanıcı dostu bir sitede gezinmek ister. Bu durum e-ticaret sitelerinde ise olmazsa olmaz bir gereksinimdir. Site tasarımının, sektöre uygun, yenilikçi, sektör ötesinde özellikler sunan, müşterileri sipariş vermeye yönlendiren ve kullanıcı deneyimini iyileştiren yapıda olması gerekir. Web site tasarımı en önemli maliyet kalemlerinden biridir.
Genel Bakım Maliyeti
Devasa sistemlerin sorunsuz bir şekilde çalışması için düzenli bir şekilde bakım görmesi gerekir. Ziyaretçilerin sorunsuz deneyim yaşaması için bütün büyük sistemler, düzenli bir şekilde bakıma alınırlar. Bu bakımlar genellikle ziyaretçilerin en az trafik oluşturduğu saatlerde gerçekleşir. Düzenli bakımlar ile sistemin efektif bir şekilde çalışması sağlanırken, bakım işlemlerinin de önemli bir maliyet kalemi olduğunu bilmek gerekir.
SEO Maliyeti
Küçük, orta ve büyük ölçekte e-ticaret sitelerinin hepsi SEO çalışmasına muhtaçtır. SEO, her ölçekte web sitenin olmazsa olmaz ihtiyaçlarından biridir. SEO çalışmaları, işletme dışında faaliyet gösteren SEO danışmanları üzerinden sağlanabileceği gibi, şirket içi departman oluşturularak da gerçekleştirilebilir. Özellikle büyük ölçekte e-ticaret firmaları, kendi bünyelerinde SEO ekipleri oluşturur. Orta ve küçük ölçekte e-ticaret firmaları ise, bu hizmeti dış kaynak olarak edinirler.
SEO tarafından gerçekleştirilen çalışmalar uzun vadede (bulunduğu sektöre göre farklılık göstermektedir) geri dönüş sağlarlar. SEO maliyeti düzenli bir şekilde ayrılan bir bütçeye karşılık gelmektedir. Firmalar nasıl ki bir reklam bütçesi oluşturuyorsa, aynı şekilde SEO çalışmaları için de bir bütçe oluşturmalıdır.
Siz de kendi işinizi e-ticarete taşımak ister misiniz? Hemen superKET e-ticaret paketlerini inceleyin ve sizin için en uygun paket ile birlikte işinizi dijitale taşıyı, uygun fiyatlar ile anahtar teslim e-ticaret sitesi açmak mümkün. Detaylı bilgi için superKET profesyonellerine ulaşabilirsiniz.